Galleria Boulevard och KDFF inleder samarbete!

Galleria Boulevard, Steen & Ströms cityprojekt i Kristianstad, inleder samarbete med Kristianstad Damfotbollsförening, KDFF, med lag i Damallsvenskan och en välorganiserad ungdomsverksamhet.

Samarbetet inleds med att gallerian blir en av föreningens sponsorer. Det finns en ambition att inleda ett fördjupat samarbete och parterna kommer att fortsätta att diskutera formerna för det framöver.

- Vi ser ett stort värde i att engagera oss i samarbeten som stärker köpcentrumens förankring på den lokala marknaden. Vi har liknande samarbeten för flertalet av våra andra köpcentrum och för Galleria Boulevards räkning har vi valt partner i Kristianstad med lika stor omsorg, säger Charles Larsson, Marketing Director för Steen & Ström.

KDFF firar i år 15 år som förening och gör 2013 sin 9:e säsong i Damallsvenskan. Föreningen har ca 100 aktiva tjejer och lika många ledare och funktionärer i sin verksamhet och har i år siktet inställt på att nå Champions League. KDFF välkomnar Steen & Ströms initiativ och ser fram emot de möjligheter som kan öppnas i det fortsatta samarbetet.

- KDFF har byggt upp en verksamhet som gör att både unga flickor och landslagstjejer vill spela med oss. Samtidigt som vi är regionens lag vill vi sätta Kristianstad ordentligt på fotbollskartan. Samarbetet med Galleria Boulevard är inte bara en seger för KDFF utan för alla tjejer som idrottar, säger Mikael Forsberg, ordförande för KDFF.

Matchen mot Umeå på söndag innebär också att gallerians nya logotype för första gången visas upp för allmänheten. Premiär blir det dock redan på Lilla Torg dagen innan kl 13.00 då stadens Allsvenska fotbollslag presenteras. På plats kommer även Galleria Boulevards nytillträdda centrumchef Hanna Meijer vara för att berätta mer om sponsorskapet.

- Som Kristianstadsbo är jag väldigt stolt över vårt framgångsrika damlag och lika stolt är jag över den framtida gallerian, jag tycker vi passar bra ihop, säger Hanna Meijer, Center Manager för Galleria Boulevard.

Galleria Boulevard och KDFF vill båda skapa mötesplatser för människor i Kristianstad med omnejd. Här sker det med gemensamma krafter samtidigt som damidrotten lyfts fram.

Projekt Kristianstad Nya Galleria omfattar totalt ca 86 000 kvm och kommer med sina ca 28 000 kvm handel att innehålla ungefär 70 butiker. Gallerians första etapp som öppnar i oktober i år innehåller ett parkeringshus med 1100 platser och nya lokaler för Domushusets befintliga butiker samt ett mindre antal nytillkomna butiker. Investeringen beräknas till drygt en miljard kronor. Läs mer på kristianstadnyagalleria.se

För mer information, var vänlig kontakta:

Mikael Forsberg Ordförande KDFFTel: +46 44 138 217
Charles LarssonMarketing DirectorTel +46 8 508 99 913