Gymkedjan Elixia, Espresso House, Nikita Hair samt Synoptik till nya Allum

Utbudet ökas kraftigt i den planerade tillbyggnaden av Allum köpcentrum. Ett av nytillskotten är gymkedjan Elixia, marknadsledande i Norge och Finland som nu satsar på svenska marknaden. Dessutom kommer Espresso House, Scandinaviens största frisörkedja Nikita Hair samt Synoptik att etablera sig i nya Allum.

För Allum innebär detta ett kraftigt breddat utbud tillsammans med de 30-40 nya butiker, caféer och restauranger som planeras i tillbyggnaden. Dessutom förs avtalsdiskussioner med flera nya trend- och modebutiker för etablering. Lars Rehn, Leasing Manager på Steen & Ström som äger och driver Allum, är mycket nöjd med de nya hyresgästerna:

- Genom Elixia, Espresso House, Synoptik och Nikita Hair får vi en ännu bättre mix i utbudet och service till våra besökare. Det blir enkelt att kombinera träning med ärenden, shopping och en fika. Vi är övertygade om att det kommer att attrahera och intressera såväl befintliga som nya besökare och göra oss än mer konkurrenskraftiga.

Elixia har idag 180 000 medlemmar och totalt 54 anläggningar i tre länder. Nu är strategin att snabbt växa även på den svenska marknaden. Allum är Elixias första nyetablering i Göteborg och den fjärde anläggningen i regionen.

- Allum är ett köpcentrum som bubblar och sjuder. Vi tror att många av besökarna vill att träningen ska vara enkel och kul. Därför har vi mycket generösa öppettider, brett utbud, fri barnpassning vid gruppträning, gratis frukost vissa dagar och rejält med yta för att undvika väntetider, säger Mats Andersson, VD Elixia Sverige.

Det som också skiljer Elixia från många konkurrenter är att man satsat på ett eget utvecklingsteam. Teamet tar fram gruppträningspass genom ny kunskap, forskning och de senaste trenderna från hela världen. Lokalen på hela 2 000 kvm kommer att vara toppmodern.
Allum har nu avtal med majoriteten av de nya hyresgästerna i nya Allum och kommer att kunna tillföra flera nya spännande aktörer inom allt från mode och skönhet till spännande nya caféer och restauranger till teknik och leksaker.

- Dessutom optimerar vi helhetsupplevelsen av Allums butiksmix genom en del rokader. Det innebär bland annat att Cassels utvecklar sin butik och flyttar till den nybyggda delen vilket bereder plats för ny spännande butik i hem och fritidssegmentet på plan 3. Även Kicks satsar och flyttar sin butik till den nya delen av Allum, avslutar Lars Rehn.

Hela tillbyggnaden av Allum innebär en ny yta på drygt 14 500 kvm med ca 30-40 nya butiker, caféer och restauranger och fler parkeringsmöjligheter. Steen & Ström som äger och driver Allum räknar med ca 6,5 miljoner besökare per år när nya Allum är invigt och omsättningen ökar till ca 1,9 miljarder. Idag har Allum 33 390 kvm, 86 butiker och omsätter 1,4 miljarder. Dessutom tillkommer ca 400 nya arbetstillfällen.

För bilder gå in på - www.nyaallum.se

Lars Rehn         Leasing Manager                 Tel +46 8 508 99 915
Hans Cagner    Development Manager         Tel +46 8 508 99 908