Hageby - världens centrum ökar mest i Östergötland

I en omfattande undersökning som tidning Market varje år genomför avseende de 150 största handelsplatserna i Sverige om vad konsumenten värderar och värdesätter har Hageby centrum ökat sin popularitet mer än någon annan handelplats i Östergötland och ligger på topp 10 i ökning i Sverige.  I 7 av de 9 olika kategorierna finns Hageby med på de 10 handelsplatser som ökar mest. Undersökningen som genomfördes under senhösten 2010 visar att Hageby avseende helhetsomdöme ligger på fjärde plats i hela landet när det gäller vilka som förbättrats mest bland 150 av Sveriges största köpcentrum och handelsplatser.

Områden där Hageby är med i tio i topp avseende förbättrade betyg är: Prisbilden, butiksutbudet, tillgängligheten, parkeringar, trivsel, serveringar och helhetsomdöme.

-   Man blir stolt när man ser hur våra besökare uppskattar vår förvandling av Hageby till ett regioncentra, säger Peter Löfquist, Center Manager i Hageby centrum. Extra glädjande är att vi blivit så mycket bättre på de områden som långsiktigt är viktigt för en god utveckling.

Även 2011 har börjat lyckosamt för Hageby centrum vilket gör att vi nu höjer besöksprognosen från 5,2 miljoner till 5,5miljoner besökare 2011.

Att besökarna uppskattar vår satsning framgår tydligt i denna undersökning och det ökade antalet besök bevisar att vi är på rätt väg. Det ska bli oerhört spännande att ta del av effekten av detta i nästa års undersökning.

Hageby centrum är Norrköpings nya regioncentrum och vänder sig till den moderna familjen i fjärde storstadsregionen. Hageby har drygt 80 butiker på 45 000 kvm samt 1500 avgiftsfria p-platser.

Peter Löfquist                      Center Manager                  tel +46 11 14 70 67
Charles Larsson                   Marketing Director              tel +46 8 508 99 913

• Livsstil

• undersökning
  • market
  • konsumenter
  • hageby
  • tillgänglighet
  • parkering
  • butiksutbud
  • trivsel
  • servering

Steen & Ström är Skandinaviens ledande köpcentrumföretag. Vi äger och driver 44 köpcentrum och omsätter över 45 miljarder kronor. I Sverige äger vi 9 köpcentrum och har fler ut- och nybyggnadsprojekt.