JYSK öppnar en ankarbutik på 1300 kvadratmeter i Mirum Galleria

21 februari öppnar en av Sveriges största och bästa butikskedjor inom hemtextil, inredning och möbler, JYSK en fullsortimentsbutik på drygt 1 300 kvadratmeter i Mirum Galleria. Butiken i Mirum Galleria blir den andra i Norrköping och är ett efterfrågat tillskott till Mirums butiksmix. JYSK som är experter på sovkultur har ett kundlöfte som inkluderar kvalitet för mindre pengar, trovärdighet och en shoppingupplevelse med starka Skandinaviska rötter.

-          Vi betraktar vår nya butik i Mirum Galleria som ett strategiskt viktigt val i en växande region där vi vill finnas på de bästa handelsplatserna, säger Johan Sjödin, VD på JYSK i Sverige.

JYSK är en internationell detaljhandelskedja som säljer "allt till hemmet" och som ägs av dess ursprungliga grundare, Lars Larsen, känd i hela Danmark som landets ledande affärsman som alltid har "ett bra erbjudande". När han 1979 öppnade sin första butik i Århus, Danmarks näst största stad – där butiken faktiskt fortfarande finns kvar – hade Larsen stora ambitioner, även om han aldrig kunde föreställa sig hur snabbt hans verksamhet skulle växa. 1984 öppnade han sin första butik utanför landets gränser, i grannlandet Tyskland och idag omfattar JYSK-koncernen mer än 2 000 butiker i 34 länder. I Sverige har JYSK nu 126 butiker.

-          Det känns därför mycket positivt att JYSK nu öppnar i Mirum Galleria. Det sortiment som JYSK erbjuder förstärker ytterligare Mirum Galleria som regionens mest kompletta handels och shoppingdestination, säger Peter Löfquist, Center Manager på Mirum Galleria.

I slutet av oktober blev det klart att Bik Bok och Carlings öppnar nya butiker i Mirum Galleria och för några veckor sedan berättade vi att Stars and Stripes öppnar sin första restaurang i Östergötland i Mirum Galleria. Förra veckan blev det klart att det anrika Finbageriet Kamraterna också öppnar i Mirum Galleria. Efter omprofileringen i maj har vi sett ett starkt ökande intresse för att etablera sig i Mirum Galleria.

Under 2012 har utvecklingen i Mirum Galleria varit betydligt starkare än övriga handels­platser i regionen och i övriga Sverige. Besökstalen fortsätter öka och passerar 5,6 miljoner och omsättningen når ca 1 miljard.

För mer information, vänligen kontakta:

Peter Löfquist                      Center Manager                   Tel +46 11 14 70 67
Tommy Johansson              Leasing Manager                 Tel +46 8 508 99 937
Max Garbrant                      Leasing Manager F&B         Tel +46 8 508 99 938