Myrorna och Armani – nya butiker på Emporia passar alla plånböcker

På Emporia kan besökarna hitta både det exklusiva och det relativt enkla, utan att göra avkall på kvalitet. Nu breddas utbudet ytterligare när både Armani och Myrorna öppnar butiker i Skandinaviens främsta shoppingcenter.

Emporia har sedan invigningen i oktober förra året etablerat sig som en shoppingdestination att räkna med. Flera nya butiker har tillkommit sedan dess, bland andra Sephora, Apple och Yellow Korner.

I vår flyttar Myrorna in på plan 3 i en 500 kvadratmeter stor lokal med G-Star, Samsöe Samsöe och Cubus som grannar. Därtill etablerar sig också det exklusiva Giorgio Armani Jeans – den första Mono Brand shopen för män och kvinnor i Skandinavien. Myrorna, som har gjort återanvändning och hållbarhet till en affärsidé, passar bra in i Emporias och Hyllies miljöprofil.

-  För Myrorna är det naturligt att vi etablerar oss på Emporia. Det är ju Sveriges första miljöcertifierade shoppingcenter enligt BREEAM, och ligger i Hyllie, som siktar på att bli Öresundsregionens klimatsmartaste stadsdel, säger Lotta Kökeritz, varumärkes- och kommunikationschef på Myrorna.

Att erbjuda besökarna möjlighet att shoppa lyxigt och miljömedvetet under samma tak är naturligt för Emporia.

-  Här går det att äta korv och dricka champagne, att shoppa återanvändning på Myrorna eller exklusivt på Armani. Ingen ska behöva välja bort något på grund av prislappen. Vi har noga valt ut de butiker som finns här och alla bidrar till att förstärka varumärket Emporia som shoppingdestination, säger Anders Börgdal, Center Marketing Manager på Emporia.

-  Vårt sortiment kompletterar övrig handel på Emporia. Vi erbjuder lustfylld och prisvärd shopping samtidigt som man gör något bra för miljön och människor som har det svårt, säger Lotta Kökeritz, varumärkes- och kommunikationschef på Myrorna.

Emporia är Skandinaviens främsta köpcentrum med ca 190 butiker på 70 000 kvm GLA. Köpcentrumet öppnade den 25 oktober 2012 och hade under 2012 närmare två miljoner besökare. Läs mer på www.emporia.se

Frederik Ekelund       Center Manager       tel +46 40 36 36 01
Magnus Gibhardt       Leasing Manager     tel +46 8 508 99 943