Steen & Ström vinnare i köpcentrumbranschens största reklamtävling i Europa

Steen & Ströms köpcentrum Emporia i Malmö och Mirum Galleria i Norrköping vann i går tisdag, pris för sina marknadsföringsinsatser på ICSC Solal Marketing Award i London. Solal Marketing Award samlar de allra bästa inom köpcentrummarknadsföring i Europa och belönar de bästa och mest framgångsrika marknadsföringsinsatserna under det gångna året. Mirum Galleria vann en Silver Award med sitt bidrag och Emporia vann både Gold Award och Silver Award för två av sina bidrag.

ICSC som står för International Council of Shopping Centres är en intresseorganisation för köpcentrum, detaljister och fastighetsägare över hela världen. Årets tävling slog rekord i antal bidrag med 229 stycken från 21 olika länder. Vinnarna presenterades på ICSCs Marketing Conference i London den 14 maj.

Emporia i Malmö som öppnade 25 oktober 2012 har genomfört flera uppmärksammade marknadsföringsinsatser och tävlade med tre bidrag och vann med två av dem. Det blev en Gold Award i kategorin Social Media och en Silver Award i kategorin Integrated Digital Campaigns.

Mirum Galleria tävlade med sin varumärkesförändring från Hageby Centrum till Mirum Galleria som förutom namnbytet innebär ett förnyande av varumärket och en ny kommunikationsstrategi där överraskningar står i centrum. Med det bidraget vann Mirum galleria en Silver Award i kategorin Advertising.

Det är första gången Steen & Ström Sverige är med i denna omfattning i ICSC Solal Awards och tillsammas med kollegorna i Norge och Danmark tog Steen & Ström hem hela sex vinster, ett Gold Award och fem Silver Award. Därmed blev Steen & Ström som köpcentrumföretag Europas mest belönade i årets ICSC Solal Awards.

- Att få med alla fyra svenska bidragen till finalen i London var fantastiskt roligt. Att vinna med tre av dem är nästan ofattbart, det hade vi inte vågat hoppas på. Detta visar tydligt på att våra köpcentrum ligger i absoluta Europatoppen när det gäller marknadsföring, säger Charles Larsson, Marketing Director på Steen & Ström.

För mer information, vänligen kontakta:
Charles Larsson      Marketing Director      Tel +46 8 508 99 913

För mer information om tävlingen och vinnarna gå in på www.icsc.org