Steen & Ströms Emporia vinnare i Mipim Awards 2014

Steen & Ströms shoppingcenter Emporia i Malmö tog hem vinsten som ”Best shopping center” under Mipim Awards 2014 i går kväll. Mipim pågår mellan 11-14 mars i Cannes och gårdagens Mipim Awards var höjdpunkten på mässan.

Tävlingen innefattar olika klasser och Steen & Ström tävlade i klassen ”Best shopping centre”. Det meddelades för några veckor sedan att Emporia gått vidare till final och i går kväll utsågs Emporia till vinnare av priset.

- Priset som bästa köpcentrum visar ännu en gång att vårt arbete och vår ambition med Emporia burit frukt. Alltsedan Emporia invigdes för snart ett och ett halvt år sedan har vi fått mycket uppmärksamhet från både allmänheten och branschen. Detta pris är ytterligare ett bevis på att vi lyckats med vårt mål att skapa attraktiva handelsplatser, säger Wilner Anderson, Country Manager på Steen & Ström Sverige.

Mipim Award belönar nya köpcentrum eller handelsområden som lyckas stimulera och behålla besökare, samtidigt som det erbjuder en unik shoppingupplevelse genom ny teknik, tjänster, kundlojalitetsprogram och arkitektoniska funktioner som syftar till att öka besöksfrekvens och kundnöjdhet. Den mycket erfarna juryn består av experter från många olika Europeiska länder.

Emporia i Malmö, som öppnade 25 oktober 2012, har även uppmärksammats för sin marknadsföring och Emporia belönades med ett guld och ett silver vid ICSC Solal Marketing Award i London förra våren. I september mottog Emporia dessutom den fina utmärkelsen Scandinavian Green Roof Award 2013 för sin takpark. Och i oktober utsågs Emporia till Världens vackraste shoppingcenter under World Architecture Festival i Singapore. Dessutom utsågs Emporia till ”Most innovative shopping centre” på Mapic Award i november.

För mer information, vänligen kontakta:
Wilner Andersson Country Manager Tel +46 8 508 99 909

För mer information om Mipim Awards: www.mipim.com