Stej halverar kostnaden för spamhantering

Spamhanteringen fungerar mycket olika från företag till företag. Många har bristande och omständiga lösningar som dessutom är kostsamma. Den stora variationen är ett tydligt tecken på avsaknaden av bra lösningar till rätt pris.

"Många företag har egna servrar som står på året runt för att hjälpligt stoppa spam och virus. De kräver administration, licenser och drar mängder med ström. Vi har hört skräckexempel där man även har en separat dator för att kunna söka bland stoppad e-post.", Säger Stefan Thelberg som är VD och antispamexpert på e-postsäkerhetsföretaget Stej.

Att lösa problemet i molnet bygger på helt andra förutsättningar jämfört med traditionella lösningar och det öppnar upp för nya möjligheter. Omkostnaden per användare i molnets stordriftsmiljö blir betydligt lägre, vilket tillåter en betydligt lägre prislapp för kunden. Priserna har dock varit högt även för tjänster i molnet.

Men molnet ger inte bara prisfördelar utan IT-avdelningen och användare får också en bättre och tryggare hantering. Stejs tjänster i molnet har högre precision, kräver minimal administration och har betydligt bättre funktioner för att förhindra att legitim e-post försvinner. Summerat är molnet billigare och bättre, vilket gör traditionella mjuk- och hårdvarulösningar omoderna.

"Vi står inför ett generationsskifte där många som tidigare valt att stå fast vid gamla lösningar nu kommer byta till våra tjänster i molnet. Och de som redan använder tjänster blir mer och mer prismedvetna. Vi drar vårt strå till stacken genom att garantera att halvera varje företags omkostnad - oavsett om man idag använder en mjukvara, produkt eller tjänst i molnet. Att byta till Stej är gjort i en handvändning. Vi är så säkra på att alla som byter till Stej blir nöjda att vi annars ersätter för nerlagd tid.", avslutar Stefan.