”SPECIAL AWARD” TILL STENA RECYCLING AB

Stena Recycling AB är utsedd till en av Volvo Cars bästa leverantörer och bolaget får utmärkelsen Volvo Cars Award of Excellence 2015 i kategorin ”Special Award”.

Stena Recycling får priset med motiveringen att bolaget under lång tid har varit och är en trovärdig och viktig partner inom hållbar återvinning som möjliggör ett livscykelperspektiv i tillverkningen av bilar.Genom bolagets ständiga arbete med utveckling och förbättringar inom återvinningsområdet möjliggör Stena Recycling ett cirkulärt materialflöde vilket är till gagn för alla inblandade parter i produktionen och underhållet av dagens och framtidens fordon.

- Jag är stolt och glad över priset. Det är ett fint kvitto på att vi är en långsiktig och trygg samarbetspartner till Volvo Cars, säger Staffan Persson VD Stena Recycling AB.

Stena Recycling är delaktig i hela Volvo Cars återvinningskedja vid samtliga anläggningar i Sverige och har varit så under många år. Det är nu andra gången Volvo Cars tilldelar Stena Recycling det prestigefyllda priset Volvo Cars Award of Excellence.

- Vårt hållbarhetsarbete är viktigt för Volvo Cars och vi strävar alltid efter att överträffa de förväntningar som finns på oss. Priset ger oss kraft och energi att fortsätta vårt utvecklingsarbete för att även i framtiden hitta de bästa och mest hållbara lösningar för Volvo Cars, säger Staffan Persson VD Stena Recycling AB.

För mer information: Kontakta Åsa Ahlgren Berndtson, Kommunikationschef tel 010-445 2036

• cirkulär ekonomi
  • cirkulärt materialflöde
  • förbättringsarbete
  • utveckling
  • bästa leverantör
  • leverantör
  • utmärkelse
  • hållbara lösningar

Stena Recycling AB är ett av Sveriges ledande återvinningsbolag med närmare 80 anläggningar, från Kiruna i norr till Malmö i söder, och med drygt 1 000 anställda. Vår verksamhet, som grundades 1939 av Sten A Olsson, har vuxit till en hantering av 2,8 miljoner ton återvinningsmaterial årligen. Vi förädlar material till ny råvara på ett hållbart sätt samt bidrar till miljönytta och en stark ekonomi för våra kunder. Stena Recycling är en del av Stenasfären och ingår i Stena Metallkoncernen, som bedriver verksamhet på cirka 220 platser i 10 länder.
Läs mer på www.stenarecycling.se

Åsa Bratt