Nostalgitrippar fyller färjorna till Polen

Sedan i våras har Stena Lines linje mellan Karlskrona och Gdynia satsat på ett antal större musikkryssar. Besökarna har talat sitt tydliga språk, nostalgitrippar säljer bäst. Senast var det Tribute to Rolling Stones som fyllde färjan i samband med Stena Lines femtioårsjubileum. Den 26 oktober är det dags för 80-talsikonerna Style med ”Best of 80´s”.

Sedan i våras har Stena Line satsat på ett antal större musikkryssar, flera av dessa med nostalgiska förtecken. I samband med färjerederiets femtioårskryss den 28 september var det Tribute to Rolling Stones som fyllde färjan.  Under året har fartygen även gästats av artisterna Arvingarna, ABBA Waterloo, dansbandet Scotts och i samband med Eurovision i våras, Schlagerfeber.

- Det har varit ett stort intresse för alla musikkryssarna men det är tydligt att det som lockat mest är nostalgitrippar. De har dels lockat våra trogna kunder, dels nya som inte har åkt med oss innan, både yngre och äldre och från hela Sydsverige, säger Carl Mårtensson, PR-ansvarig på Stena Line.

Efter ett växande intresse under året är det fredagen den 26 oktober dags för 80-talsikonerna STYLE, med Christer Sandelin och Tommy Ekman och showen ”Best of 80´s” som tar med gästerna på en nostalgitripp till några av 1980-talets största svenska klassiker som Fantasi, Vill ha dej och Dover Calais.

Satsningen på musikkryssarna har gjorts i samarbete med evenemangs- och musikleverantören Paraply Produktion. De ansvarar även för underhållning, snapsvisor och allsång ombord under Stena Lines julkryssar ”A Ferry Christmas”, fredag och lördag mellan 16/11-8/12, samt på Stena Lines populära nyårskryss som säljer slut varje år.

Mer information om Stena Lines kryssningserbjudande hittar ni på http://www.stenaline.se/farja/kryssning/polenkryss