M/S Trelleborg har fått Stena Line-kostym

Sedan det formella övertagandet för ett par veckor sedan pågår full aktivitet i integrationsarbetet.

– Det är ett stort och spännande arbete som innefattar många olika delar, allt från teknik till biljetter, marknadsföring och utseende på våra fartyg, både utvändigt och invändigt. Strax efter årsskiftet ska så mycket som möjligt vara genomfört med målet att våra kunder ska känna att de bokar sin resa och reser med Stena Line, säger Joakim Kenndal, informationschef på Stena Line.

Ommålning av de övriga fartygen kommer att starta direkt efter årsskiftet.

Förvärvet av de nya linjerna och fartygen ”Trelleborg”, ”Skåne”, ”Sassnitz”, ”Mecklenburg Vorpommern” och ”Ask” samt de chartrade fartygen ”Scottish Viking”, ”Urd” och ”Watling Street” innebär att Stena Line nu kan erbjuda sina kunder 22 linjer i norra Europa på 37 färjor. Utöver verksamheten så kommer även ca 300 personer som arbetar på linjerna börja på Stena Line.

Stena Line, Göteborg

19 oktober 2012

För mer information kontakta Joakim Kenndal, informationschef Stena Line, tel 0704-85 85 55.

Stena Line är ett av världens största färjerederier med tre affärsområden; Skandinavien, Nordsjön och Irländska sjön. Huvudkontoret ligger i Göteborg.
Stena Line har Europas mest heltäckande linjenät med ett stort antal destinationer i Skandinavien, Storbritannien, Irland, Tyskland, Polen, Holland och i Baltikum. Verksamheten omsätter cirka 10 miljarder kronor och har cirka 6 000 anställda.