Ny linjechef för Stena Lines Danmarkslinjer

Det blir 43-årige Magnus Hallberg som tar över som linjechef för Stena Lines linjer mellan Göteborg-Frederikshavn och Varberg-Grenå. Magnus kommer närmast från en tjänst som Distrikts Direktör för Scandic i västra Sverige.

– Magnus har lång erfarenhet från en verksamhet som är mycket lik färjebranschen. Han har kunskap om utveckling av kunderbjudanden och en vana av att sälja och marknadsföra destinationer, säger Fredrik Lantz, chef för Stena Lines verksamhet i Skandinavien. Vi är mycket nöjda med att Magnus valt att komma till Stena Line.

Magnus Hallberg har sedan mitten av 1990-talet haft olika befattningar inom Scandic-koncernen. Han inledde sin karriär som Hotellchef för Scandic Backadal och har efter detta varit Hotelldirektör för Scandic-hotell i Göteborg, Halmstad och Stockholm. Sedan 2007 har Magnus varit Distrikts Direktör med ansvar för 15 hotell och han ingår också i Scandic Sveriges ledningsgrupp.

– Stena Line har alltid varit ett varumärke och bolag som har lockat mig och att få möjlighet att arbeta med färjor är något av en dröm, säger Magnus Hallberg. Det skall bli mycket spännande och inspirerande att tillsammans med mitt blivande team locka ännu fler att resa med våra färjor.

Utöver sin roll på Scandic är Magnus Hallberg ordförande i storhotellgruppen i Göteborg och han sitter också i styrelsen för Göteborg & Co. Magnus kommer att tillträda sin tjänst den 1 september.

Stena Line
Göteborg, 2012-04-27