Stena Line storsatsar på seniorer – Ska göra det mer attraktivt att resa på söndagar

Under hösten lanserar Stena Line Sköna söndag som riktar sig till seniorer och en målgrupp med en mer flexibel vardag. Satsningen som sträcker sig fram till årsskiftet innefattar rejäla prisnedsättningar på resor till Danmark.

Att seniorer är en viktig målgrupp för Stena Line framgår tydligt i rederiets bokningsstatistik. Faktum är att 30 procent av de cirka två miljoner svenska resenärer som reser med Stena Lines färjor varje år är över 55 år. Populärast är att resa med linjen Göteborg – Fredrikshavn. Det är därför ingen slump att Stena Lines nya storsatsning riktar sig till just resenärer i den äldre målgruppen med destinationen Danmark i sikte.

Från och med den 22 september halverar Stena Line priset på hotell och resa på avgångar under söndagar med hemresa på tisdagen därefter. Ett upplägg som alltså anpassats för att passa den mer flexibla och äldre målgruppen.

– Seniorer har en lång tradition av att resa med oss och detta vill vi givetvis ta till vara på. Genom att se till målgruppens något högre flexibilitet i vardagen kan vi med denna kampanj erbjuda lägre priser än någonsin. Jag tror detta kommer att uppskattas av många och att efterfrågan kommer vara hög redan från början,säger Mona Ulvåknippa, Marknadsansvarig på Stena Lines Danmarkslinjer.

För mer information om kampanjen, kontakta:
Jesper Waltersson, Presschef på Stena Line, tel + 46 (0) 704 85 85 32 eller mail jesper.waltersson@stenaline.com

• sverige
  • göteborg
  • semester
  • danmark
  • fredrikshavn
  • vardag
  • sköna söndag
  • roligt
  • resa
  • senior
  • söndag

Stena Line är ett av Europas ledande färjerederier med 34 fartyg och 22 linjer i norra Europa. Stena Line är en viktig del av det europeiska logistiknätverket och utvecklar nya intermodala fraktlösningar genom att kombinera transporter på järnväg, väg och hav. Stena Line spelar också en viktig roll för turismen i Europa med sin omfattande passagerarverksamhet. Företaget är familjeägt, grundades 1962 och huvudkontoret ligger i Göteborg. Stena Line är en del av Stena AB som har cirka 15 000 anställda och en årlig omsättning på cirka 36 miljarder kronor.