Stenungsbaden tilldelas TripAdvisor® Certificate of Excellence 2019.

Pressmeddelande 2019-05-24

STENUNGSUND — Vilken ära! Vi är stolta över att ha mottagit TripAdvisor® Certificate of Excellence 2019. Gästernas åsikter och upplevelser är ett av de viktigaste hjälpmedlen i vårt arbete. Det är genom dessa omdömen som vi kan få ärliga synpunkter och förslag på vad som är bra och givetvis på saker som skall förbättras. Därför är denna utmärkelse extra kul att ta emot. Ett erkännande på att vi gör ett bra jobb och att gästerna trivs!

—Det är tack vare våra gästers fina omdömen som vi får den här fina utmärkelsen, så det är de som ska ha äran. För oss är detta ett kvitto på att vi bidrar till en bra upplevelse. Det är därför svårt att föreställa sig ett bättre betyg från våra gäster, menar Angelika Björkner, tillförordnad vd på Stenungsbaden.

Under 2019 fortsätter arbetet med att utveckla hotellet och gästnöjdheten ytterligare med spännande events och fortsatta investeringar.

Kriterier:

TripAdvisors Certificate of Excellence delas ut till utvalda boenden, sevärdheter och restauranger som konsekvent visar ett engagemang för god gästfrihet.

Sedan 2011 hyllar Certificate of Excellence företag inom turismbranschen världen över som genomgående levererar utmärkt service. Den här utmärkelsen ges till ungefär 10 % av alla företag på TripAdvisor, vilka genomgående fått positiva omdömen under det senaste året. Det finns ingen ansökningsprocess för Certificate of Excellence och företag gör sig förtjänta av utmärkelsen över tid. För att

+46303726809, angelika.bjorkner@stenungsbaden.se

För pressbilder och recensionsbesökvalificera sig för utmärkelsen måste företagen bibehålla ett genomsnittligt TripAdvisor-betyg på minst fyra av fem, ha en särskild mängd omdömen och ha funnits med på TripAdvisor i minst 12 månader.

För en intervju om utmärkelsen, kontakta gärna:

Angelika Björkner, tf VDk, kontakta gärna:

Karin Åkerman, Marknadschef

+46303726807, karin.akerman@stenungsbaden.se

Stenungsbaden är en hotell- och konferensanläggning som ligger bara 30 minuter norr om Göteborg i Stenungsund, med fantastisk utsikt över Hakefjorden. Med en konferenskapacitet på 500 personer och bäddar för 450 gäster, närhet till såväl Göteborg och Landvetter som Bohusläns klippor, finns här alla förutsättningar för ett lyckat möte. Stenungsbaden grundades år 1963, är medlem i Svenska Möten och Svenska Spahotell, ägs och drivs av Nordic Choice Hotels - Nordens största hotellkedja med över 180 hotell.

Stenungsbaden Yacht Club är en hotell- och konferensanläggning som ligger bara 30 minuter norr om Göteborg i Stenungsund, med fantastisk utsikt över Hakefjorden.Med en konferenskapacitet på 400 personer och bäddar för 450 gäster, närhet till såväl Göteborg och Landvetter som Bohusläns klippor, finns här alla förutsättningar för ett lyckat möte. Stenungsbaden Yacht Club grundades år 1963, är medlem i Svenska Möten och Svenska Spahotell, ägs och drivs av Nordic Choice Hotels - Nordens största hotellkedja med över 180 hotell.