​Ta en sparter till Stenungsbaden i sommar!

Glöm hemester och staycation. Sparter är svenskens nya semesterform. Sparter är precis som charter fast på spa. Under en sommar då allt fler svenskar semestrar på hemmaplan av klimatskäl slår Stenungsbaden Yacht Club ett slag för en ny semesterform och märker ett uppsving i bokningar.

Greta-effekten sveper över landet som ett högtryck och allt fler väljer att stanna på marken när man ska semestra i sommar. Stenungsbaden Yacht Club slår ett slag för klimatet och erbjuder kunder att stanna flera nätter istället för att åka till Medelhavet.

- Vi ser att fler och fler väljer att tänka på klimatet i sommar, säger Angelika Björkner på Stenungsbaden. Därför erbjuder vi en avslappnade, aktiverande och allomfattande semester med Stenungsbaden som bas. Och vi ser att det här verkligen tar fart, svensken tänker på klimatet i sommar. Och i ärlighetens namn - vad kan slå den svenska skärgården?

Sparter är precis som en charter fast på ett spa fast man bor på spa flera dagar och aktiverar sig. Med Stenungsbaden som bas kan man utforska den underbara skärgården som Bohuslän erbjuder sommartid och besöka skärgårdspärlor som Åstol etc. Men man kan också boka aktiviteter på Stenungsbaden. Segling, beachvolleyboll, avsmakning, svävning och allt man kan tänka sig.

Sparter är svenskens nya sköna semesterform. Som är bra för kropp, själ och klimat.

Läs mer på stenungsbaden.se

• Västra Götaland

Stenungsbaden Yacht Club är en hotell- och konferensanläggning som ligger bara 30 minuter norr om Göteborg i Stenungsund, med fantastisk utsikt över Hakefjorden.Med en konferenskapacitet på 400 personer och bäddar för 450 gäster, närhet till såväl Göteborg och Landvetter som Bohusläns klippor, finns här alla förutsättningar för ett lyckat möte. Stenungsbaden Yacht Club grundades år 1963, är medlem i Svenska Möten och Svenska Spahotell, ägs och drivs av Nordic Choice Hotels - Nordens största hotellkedja med över 180 hotell.