Godiskedja och prisbelönt pizzeria öppnar i centrala Skövde

Skövde centrum får två nya hyresgäster efter sommaren: godiskedjan 4-Gott samt Sannegårdens Pizzeria, som flera år i rad utsetts till Göteborgs bästa pizzarestaurang.

De båda verksamheterna kommer att flytta in i Hem & Hobbys gamla butikslokal på Rådhusgatan 20 i centrala Skövde. Lokalen om 760 kvm kommer att delas i två, och båda verksamheterna öppnar i september 2019.

Godiskedjan 4-Gott har idag ett femtontal butiker i Göteborg och Varberg. Även Sannegårdens Pizzeria är Göteborgsbaserad, med åtta restauranger i Göteborgsområdet. Sannegårdens Pizzeria har flera gånger de senaste åren utsetts till Göteborgs bästa pizzeria, bland annat av radiokanalen Mix Megapol och företaget Onlinepizza.se.

”Vi är väldigt glada att kunna välkomna två så omtyckta verksamheter till Skövde och bidra till en levande centrumhandel. 4-Gott och Sannegårdens Pizzeria kommer att berika det lokala utbudet och öka attraktiviteten för hela centrum”, säger Elias Georgiadis, VD för fastighetsbolaget Sterner Stenhus som äger lokalen.

Satsar på Skövde
Sterner Stenhus äger idag flera fastigheter i Skövde, och nya satsningar är på gång. På Kyrkogatan i centrum bygger man just nu 35 nya hyresrätter som beräknas stå färdiga senare under 2019.

”Vi tror på Skövde, orten har ett bra geografiskt läge med goda kommunikationer till både Stockholm och Göteborg. Här finns stor potential att utveckla en stadskärna som är attraktiv för både handlare och boende”, säger Elias Georgiadis.

För mer information, vänligen kontakta:
Elias Georgiadis, VD Sterner Stenhus Fastigheter AB
elias.georgiadis@sternerstenhus.se
+46 70-796 13 34

Om Sterner Stenhus Fastigheter AB

Sterner Stenhus Fastigheter AB äger, förvaltar och vidareutvecklar fastigheter i Sverige. Filosofin är att äga fastigheter med stor utvecklingspotential i tillväxtorter. Idag äger man fastigheter på tre orter - i Stockholm, Skövde och Köping - till ett totalt värde av cirka 2 MDSEK.