Omslag till boken "Struntprat om kost & träning" av Isabelle Christiansson

Struntprat om kost och träning

För en hållbar och hälsosam livsstil är kroppens välmående, motion och styrka viktiga bitar. Hur kan vi påverka dom? Jo genom en hälsosam kost, daglig fysisk aktivitet och återhämtning.

När man ska få bättre kostvanor och träningsrutiner kan det innebära att man behöver förändra sina vanor. Att göra hållbara förändringar kan vara svårt och därför bör Struntprat om kost och träning finnas med i bakhuvudet. Med små medel kan du hitta dina knep för bättre sömn, kost, träning och en hållbarare dag som ger ökad livsglädje. Boken hjälper dig att anpassa dig till hälsosamma levnadsmönster samt kunna ta eventuella snedsteg med en klackspark.

Boken är baserad på forskning som styrker att näringsrik föda och fysisk aktivitet är hälsofrämjande och ökar chansen för ett långt och friskt liv. Titeln anspelar på att genom att ha dessa kostråd som grund bygger man en hållbar hälsa. Men att balansen i ett hälsosamt liv innebär att man med jämna mellanrum får behandla råden som struntprat och unna sig av livets goda.

Hur kommer man igång med träningen, vad ska man göra för övningar samt hur ska man planera kosten kring sitt träningspass? Alla dessa frågor blir besvarade i boken samt hur man kan skapa mer kreativ och rolig träning.

Detta är boken som hjälper dig att hitta balans i vardagen, sätter en hälsosam grund och är uppdelad i följande kapitel:

- Recept och fakta om näringsrika måltider.

- Styrketräning som går att anpassa efter din förmåga och justera från lättare till svårare.

- Tips och tankar kring en god natts sömn.

- Hur man upprepar rutinerna och får en hälsosam och hållbar vardag.

Om Isabelle Christiansson

Jag har gått en kandidatutbildning i näringsfysiologi vid Karolinska universitet och innan dess läste jag ett år miljövetenskap. Jag arbetar på SATS som näringsfysiolog och brinner för att hjälpa människor att hitta rätt kost- och träningsrutiner vilket kommer ge förbättrad självkänsla och en mer positiv inställning till livet. Därutöver älskar har att vara kreativ och ha många järn i elden vilket gör att jag även jobbar inom tv-produktioner.

Jag tycker det är spännande med utmaningar och gillar att inspirera fler till att våga. Målet på mina sociala medier är att inspirera till en positiv och aktiv livsstil. Mitt instagramkonto @belliblonkan och blogg www.nouw.com/belliblonkan är inriktade mot hälsa och träning.