Konstupplevelser förenar till gåvor

Välkommen till vernissage

Nu visar vi Barnens konstutställning bestående av 25 underbara konstverk (10/11-15/11) och visar även Konstlotteri 2016 med 28 vinster på Clarion Hotel & Congress Malmö Live den 12 november kl. 13-15. Vi träffas på första våningen i loungen, nära receptionen, och njuter av DJ musik och inspirerande konst. Peder Lamm är konferencier och håller i den spännande vinstdragningen.

Barnens Konstutställning är ett samarbete med Lunds sjukhus Avd. 64 BUS. De cancerdrabbade barnen får målarlådor med konstnärsmaterial som gåva.Workshops på sjukhuset med barnen startade i april tillsammans med anlitad konstpedagog. Barnen/familjerna skänker sina målningar, som är till salu och insamlade medel går oavkortat till stiftelsens syfte – tillbaka till barnen.

Galleri Palm Falsterbo med konstnärer har skänkt konstverk till Konstlotteriet för över 150 000 kr. Konstnärerna presenteras på vår hemsida och på utställningen på Malmö Live samtidigt med Barnens Konstutställning. Vi har nu sålt 2000 lotter à 100 kr.

Fakta - Stiftelsen Henrik Superman är en insamlingsstiftelse till förmån för barn som drabbats av cancer och deras familjer. Stiftelsen arrangerar evenemang och aktiviteter för att samla in pengar och skapa engagemang för familjer. Stiftelsen har varit verksam sedan 2008 och har lämnat 108 bidrag – t.ex. en anpassad cykel, Ipad, bidrag till en semesterresa eller besök på Liseberg. Stiftelsen har ett 90 konto Svensk insamlingskontroll. Eget Kapital 2015 är 1 840 522 kr. Art for Charity är ett långsiktigt insamlingsprojekt inom stiftelsen och insamlade medel går oavkortat till stiftelsens syfte.

Susanne Kvist och Marianne Palm kommer att finnas tillgängliga på Clarion Hotel & Congress Malmö Live i loungen fredag 11/11 kl.12.00 för att svara på frågor.

• Skåne

Art for Charity är ett insamlingsprojekt med konstvärlden som dess generösa bidragsgivare. Följ med in i en värld där fantasieggande associationer och tankar skapas!

Stiftelsen Henrik Superman har sedan februari 2016 ett långsiktigt insamlingsprojekt som heter Art for Charity. Startpunkten var Henkes Konstlotteri 2015. Konstnärer, gallerier, privatpersoner, konstsamlare och företag i olika branscher sponsrar med sina unika kunskaper, konstverk, designföremål och med ekonomiska bidrag – allt för att stödja barn som drabbats av cancer och deras familjer. Insamlade medel går oavkortat till barnen och stiftelsen har inga administrativa kostnader.

Susanne Kvist

Presskontakt Projektansvarig, fundraiser Art for Charity 0709 64 56 67