Stiftelsen Tryggare Sveriges prisas av Rotary

Pressmeddelande   •   Apr 16, 2013 11:17 CEST

Stiftelsen Tryggare Sverige har tilldelats KP:s stipendium för sina insatser för brottsdrabbade. Stipendiet togs emot av ordförande Karl-Åke Pettersson vid en ceremoni i går, måndagen den 15 april 2013.

Juryns motivering lyder: "STIFTELSEN TRYGGARE SVERIGES breda arbete för den brottsförebyggande verksamheten och det mera precisa brottsofferarbetet riktat mot olika grupper inom vårt samhälle är behjärtansvärt. Med vårt stipendium vill vi särskilt stödja ett projekt riktat mot äldre - den befolkningsgrupp som ökar mest och ser ut att vara särskilt brottsutsatt - som stiftelsen avser att genomföra under innevarande år".

Stipendiet härrör från Kilaforssonen Kurt Perssons Minnesfond, som skapats genom ett testamentariskt förordnande till Stockholm-Skanstulls Rotaryklubb av tidigare medlemmen journalisten Kurt Persson, som var verksam på Dagens Nyheter och tidigare bl.a. på Svenska Dagbladet och Göteborgs Handels- och Sjöfartstidning. Kurt Persson var Stockholm-Skanstulls Rotaryklubbs president 1985-86.

Kommentarer (0)

Kommentera