Julens coolaste klapp – STIGA X NN07 Snowracer Project

Svenska sportvarumärket STIGA Sports har inför julen 2019 i ett samarbete med det högprofilerade danska herrmodevarumärket NN07 plockat fram en extremt exklusiv specialutgåva av kälkbacksfavoriten Snowracer. STIGA X NN07 tillverkas i en begränsad upplaga av endast sju exemplar.

Den ultradesignade snowracern - med ingredienser som handsytt säte från välkända Tärnsjö Lädergarveri, leverantörer till bland annat märken som Louis Vuitton och Hermès - blir en del av NN07:s julklappskollektion 2019. STIGA X NN07 kommer enbart finnas tillgänglig via NN07.com, i NN07 Concept Store Köpenhamn samt i ett fåtal exemplar på stigasports.com.

– Vi älskar att genomföra projekt som det här. När våra medarbetare säger "Det här är riktigt coolt", då vet vi att vi har något speciellt. Samarbetet med STIGA Sports är kulmen på en rad oväntade möten och genomfört med säker blick för detaljer i samklang med ypperligt hantverkskunnande ” säger Victor Lindh, Brand Director på NN07.

Basen består av en STIGA Snowracer King Size GT, tillverkad med robust metallram försedd med stötdämpare, Curve Ski System och flera andra finesser. Att den kommer i stor storlek gör att alla generationer kan använda den. Den moderna twintip-skidan bidrar till att göra styrningen enkel och exakt.

Premiärdatum för STIGA X NN07 Snowracer är 5 december och priset 3 500 kronor.

Lite Snowracerhistoria
Denna uppskattade leksak har i olika skepnader varit ett populärt inslag i det snöklädda vinterlandskapet sedan drygt 100 år. Konstruktionen bestå av två skidor utmed varsin sida av ett säte, längst fram en ensam vridbar skida med ratt som gör att ekipaget går att styra. 1965 registrerade STIGA Sports varumärket Snowracer, vilket sedan dess har blivit liktydigt med begreppet. STIGA Snowracer har sålt i miljontals exemplar världen över.

För ytterligare information vänligen kontakta Fredrik Berntsson, +46 703 638 46 39 eller maila fredrik.berntsson@stigasports.se

• Hobby

• nn07
  • vintersport
  • snowracer

STIGA Sports AB, ett globalt företag med partners i över 100 länder. Det klassiska svenska bordtennisföretaget med både hobby- och proffsprodukter. 1944 startade STIGA sin tillverkning av bordtennisprodukter och är idag etablerade som ett av världens största märken inom bordtennis. STIGA har även ett brett utbud med sportartiklar för utom- och inomhuslek med klassiker som Snowracer® och bordshockeyspelet Play Off. Huvudkontoret ligger i Eskilstuna.

Josefine Brögger

Presskontakt PR ansvarig STIGA Sports +46 (0)708 84 35 08