STIGA Sports får eget Padel Center

När Eskilstuna Padel Center i oktober 2019 byter namn till STIGA Sports Padel Center är det ytterligare en bekräftelse på att det Eskilstuna-baserade sportvarumärket STIGA Sports satsar stort på den enormt expanderande racketsporten.

– I egenskap av padelcentrets officiella samarbetspartner får vi nu genom hallens oerhört engagerade ägare tillgång till värdefull kompetens när det gäller att utveckla och utvärdera våra framtida produkter. Eskilstuna har, jämte Halmstad, tagit position som en av landets padelbanetätaste städer, vilket naturligtvis gynnar såväl spelare och tränare som oss producenter, konstaterar STIGA Sports VD Andreas Zandrén.

STIGA Sports Padel Center, som stod färdigt för drygt två år sedan och som fram till idag drivits under annat namn, ligger vid Folkestaleden alldeles intill den för alla Eskilstunabor bekanta återbruksgallerian ReTuna.

Den 1250 m² stora hallen har fyra banor inomhus och en utomhus. Inomhusbanorna har en takhöjd på hela 9 meter, försedd med vita ytskikt, vilket skapar ett behagligt ljus under spelets gång.
Här finns också bordtennisbord och konferensutrymmen för 16-20 personer.

Robert Dahlén, som varit med sedan starten och fortfarande är aktiv i driften av verksamheten, ser mycket positivt på alla de möjligheter det framtida samarbetet med STIGA Sports kommer att bära med sig.

– Vi har sedan tidigare haft ett mindre samarbete med STIGA Sports och är väldigt glada över att det nu utvecklats till att de blir Eskilstuna Padel's huvudpartner med STIGA Sports Padel Center.
Det ligger mycket synergieffekter i potten. STIGA Padel får tillgång till en anläggning där de kan testa nya racketar och annan utrustning och där vi tillsammans med aktiva spelare kan få vara med och bidra med våra erfarenheter av produkter och spelet.

För mer information om STIGA Sports Padel Center och övriga frågor om STIGA Sports padelsatsning välkomna att kontakta Josefine Brøgger, +46 708 84 35 08, josefine.brogger@stigasports.se

• Hobby

• padel

STIGA Sports AB, ett globalt företag med partners i över 100 länder. Det klassiska svenska bordtennisföretaget med både hobby- och proffsprodukter. 1944 startade STIGA sin tillverkning av bordtennisprodukter och är idag etablerade som ett av världens största märken inom bordtennis. STIGA har även ett brett utbud med sportartiklar för utom- och inomhuslek med klassiker som Snowracer® och bordshockeyspelet Play Off. Huvudkontoret ligger i Eskilstuna.

Josefine Brögger

Presskontakt PR ansvarig STIGA Sports +46 (0)708 84 35 08