Nyhet! Svenska Omeletter med världens smaker

Nyhet! Svenska Omeletter med världens smaker

Nu lanserar vi färska omeletter under varumärket Say Omelette.

Efterfrågan på snabba måltidslösningar ökar konstant. Därför har Stjärnägg med sitt äggkunnande inlett ett samarbete med färdigmatstillverkaren Mixum och skapat näringsrika, nyttiga omeletter med lågt kolhydratsinnehåll, högt proteininnehåll och utan tillsatt gluten. Naturligtvis kommer äggen från svenska frigående höns. Smakinfluenserna har vi hittat i världens alla hörn - från Norrland via Spanien vidare till New York.

Lanseringen av Say Omelette i 1-pack och 2-pack till dig inom dagligvaruhandeln och servicehandeln sker under februari 2016. För dig som jobbar inom storkök och restaurang finns självklart Say Omelette i storköksförpackningar.

I lanseringsskedet kommer fyra smaker att släppas:

Spansk Omelett: En lite matigare omelett innehållande potatis, purjolök och ost.

New York Deli: En amerikansk klassisker med cheddarost, bacon och gräslök.

Norrland: Omeletten för dig som föredrar svenska smaker och gillar Västerbottenost, kantareller och timjan.

Ost & Skinka: Den mest älskade och klassiska omeletten i de svenska hushållen. Alltid lika uppskattad.

Say Omelette passar utmärkt till frukost, lunch, mellanmål och kvällsmat.

* Lågt kolhydratsinnehåll

* Högt proteininnehåll

* Inget tillsatt gluten

* Perfekt för dig som vill ha ett hälsosammare snabbmatsalternativ.

Du hittar Say Omelette hos utvalda butiker och grossister inom bl.a. ICA, Hemköp; Tempo, Pressbyrån, 7-Eleven samt Martin & Servera.

Nyfiken? Läs mer på vår hemsida www.stjarnagg.se

--------------------------------------------------------------------------------------------------------

Försäljningsansvarig Retail

E-post: jorgen.otteback@stjarnagg.se