Invigning av Johannessalen 24 mars

Invigning av Johannessalen med Stefansmässa

Under S:t Johannes kyrka, mitt i centrala Stockholm, har ett unikt byggprojekt pågått i över ett år. Här har vi skapat moderna rum för möten, mingel och middagar. Med sitt centrala läge, högst upp på Brunkebergsåsen i Stockholm, erbjuder S:t Johannes församling unika lokaler till både privatpersoner, företag och artister. Nu är det äntligen dags för invigning!

Söndag 24 mars
kl 11 i S:t Johannes kyrka

Vi inleder med en festlig Stefansmässa inne i S:t Johannes kyrka kl 11 (Johannesgatan 21).
Därefter, vid kl 12.10, klipper kyrkoherde Catharina Segerbank bandet till den nya församlingssalen. Vid kyrktrappan bjuds det på varmkorv och inne i Johannessalen bjuds det på alkoholfritt bubbel med tilltugg.
Här finns även bilder med information om hur byggprojektet växt fram.

Ingen anmälan, bara att dyka upp!

Alla är välkomna!

Om Johannessalen

Det har växt fram tre nya vackra möteslokaler, under trappan till S:t Johannes kyrka, där vi kan mötas i olika former. Lokalerna är separerade och ljudskilda från varandra men kan även hänga ihop som en, för stora sällskap. Ett välutrustat, nytt och fräscht cateringkök ligger i anslutning till lokalerna, för de som vill erbjuda mat.

Johannessalen ligger mitt i Stockholms city med närhet till kollektivtrafiken. Du når exempelvis Hötorgets T-banestation på fem minuter och bussar på Kungsgatan inom samma tidsrymd. I de vackra rummen, med plats för cirka 60 sittande gäster, eller 90 i biosittning, erbjuder vi företag och föreningar en komplett konferensanläggning. Här kan även privatpersoner hyra vackra lokaler för student- och bröllopsmiddagar, dop- och begravningskaffe i en unik miljö, mitt i stan. För artister erbjuder kyrkan ett fantastiskt rum för stämningsfulla konserter med möjlighet till mingel och eftersits i de nybyggda möteslokalerna.

Läs mer om Johannessalen »