Kickoff mitt i landet, mitt i stan

Det var också där utbildningsföretaget Vindora AB valde att ta nya tag.
– Vi ville anordna en kick-off inför framtiden där vi bland annat kunde presentera nya varumärken internt, berättar marknadskommunikatören Tua Johansson. Vi diskuterade framtida mål och hur vi ska arbeta för att nå dit. När dagen var slut var känslan i gruppen: nu är vi på väg! Många var väldigt positiva till konferensen.

Vindora driver främst praktiska gymnasieskolor samt vuxenutbildningar, men har även fem resursskolor för elever i behov av särskilt stöd. Huvudkontoret finns i Kållered utanför Göteborg, men verksamheten bedrivs på cirka 50 orter i landet. City Conference Centre var därför ett enkelt val.
– Vi bedriver verksamheter i hela Sverige, från Ystad till Haparanda. CCC ligger mitt i landet och mitt i stan, vilket gör det smidigt för våra medarbetare att åka till anläggningen, säger Tua Johansson. Det är nära till centralstationen och till många bra hotell. Dessutom kunde City Conference Centre ta emot samtliga 720 personer och har en väldigt bra organisation.

Hela kick-offen ägde rum på en enda dag en bit in på hösten. På den dagen hann företaget med föreläsningar, god mat, visa upp nya varumärken och tala framtid i organisationen.
– Maten var väldigt uppskattad. Det kan vara svårt att laga till så pass många personer men maten var väldigt god. Fikat hade också komponerats i våra nya profilfärger – det var en annan uppskattad detalj.

I utställningsområdena visades företagets nya varumärken upp. Detta gjordes med hjälp av roll-ups, marknadsföringsmaterial, give aways och profilkläder. I en av hallarna gav målgruppsrepresentanter, såsom föräldrar och elever, sin syn på Praktiska, ett av Vindoras dotterbolag.
– Det var minst sagt en intensiv dag med många trötta men glada medarbetare som lämnade konferensen, sammanfattar Tua Johansson.

• kickoff
  • stockholm city
  • norra bantorget
  • stockholm city conference centre