Pressmeddelande -

Ericsson Globe och Tele2 Arena tänds i regnbågens färger för Stockholm Pride Festival

Den 31 juli till den 5 augusti hålls Stockholm Pride Festival i Stockholm. SGA Fastigheter uppmärksammar festivalen genom att belysa Ericsson Globe och Tele2 Arena i regnbågens färger under prideveckans finalkväll den 5 augusti.

Stockholm Pride är Nordens största Pridefestival sedan 1998 och arbetar för att synliggöra hbtq-frågor och skapa en frizon för homosexuella, bisexuella, trans och queerpersoner och de könsuttryck som finns inom hbtq-rörelsen. SGA Fastigheter uppmärksammar festivalen med att belysa Ericsson Globe och Tele2 Arena i regnbågens färger under prideveckans finalkväll den 5 augusti. Samma kväll avslutar The Lesbian Fastival prideveckan på Colosseum Nattklubb i Tolv Stockholm. På festen är The Real L-words Whitney Mixter och Kiyomi Valentine är kvällens värdinnor, och från den älskade föregångaren The L-word, flygs Daniela Sea in för att DJ:a tillsammans med Gunn Lundemo. Arrangör är Gunn Lundemo.

Mer information om festen finns på www.tolvstockholm.se och mer information om Stockholm Pride Festival finns påw ww.stockholmpride.org

• Sociala frågor, allmänt

Om SGA Fastigheter

SGA fastigheter AB är ett helägt dotterbolag inom Stockholm Stadshus AB. Företaget äger, förvaltar och utvecklar de fyra sport- och evenemangsarenorna; Ericsson Globe, Tele2 arena, Hovet och Annexet samt attraktionen SkyView. SGA Fastigheter äger också Tolv Stockholm, en nöjesdestination i gatuplan till Tele2 Arena. www.sgafastigheter.se