Fashion Playground

Stockholm Modecenter satsar på nya Svenska modeföretag.

Under Stockholm Fashion Week vecka 7 kommer nya svenska modeföretag hamna i fokus på Stockholm Modecenter, ett 10-tal etablerade och kommersiella modeföretag erbjuds plats i Stockholm Modecenters nya koncept ”Fashion Playground”.

-          Vi möter många duktiga modeentreprenörer som är oerhört duktiga inom design och produktframtagning men upplever själva att de har svårt med att nå ut till marknaden. Vi erbjuder dem en plattform där de tillsammans kan möta en stor mängd inköpare, stylister och press i en skön miljö. Att det finns modeföretag som i en uppstartsfas behöver luft under vingarna är naturligt och vi har valt att subventionera deras närvaro och se det som en sponsorinsats, säger Thomas Jonasson, VD på Stockholm Modecenter.

Stockholm Modecenter har ett tydligt fokus på mötet mellan inköpare och leverantörer, med 200 utställande företag och drygt 500 varumärken är man Stockholm Fashion Weeks enskilt största aktör.

För ytterligare information kontakta:

Helena Velin                      0705-872630

Thomas Jonasson               0702-938846