Högtryck inför modeveckan

Stockholm Modecenter som huserar i den anrika fabriksmiljön i Järla Sjö sedan februari i år kommer att vara sprängfylld under augusti modeveckan. Stockholm Modecenter är den absolut största mötes-och handelsplatsen för mode i Sverige. Förutom de permanenta företagen med närmare 500 varumärken - nya tillskott i utbudet är tex Mexx som flyttar in i området, samt bland annat dVb, Eley Kishimoto, Musthave, BRITTINGER - Britt-Inger Wilhemsson kommer själv att närvara på modecenter under veckan, mm kommer ett 30-tal gästutställare att finnas på plats. Pga av så stor efterfrågan kommer alla tillgängliga ytor att användas - och flertalet företag finns även på kölista. Isabell Kristensen som finns representerat i huset med sitt märke Dreams by Isabell Kristensen kommer också att besöka modecenter under Pressdagen. Nyheter för säsongen är bland annat ett helt nytt visningsupplägg. Joakim Pettersson & Jonas Hallberg kommer att koordinera en visning med närmare 40 modeller. Visningen är ett samarbete med Audi Sverige. På lördagen den 18 augusti kommer man i samarbete med Modebutikerna även att ha tre föreläsningar riktade till inköpare och butiksägare. För mera information kontakta Nina Back-Sundström på 08-681 01 00

• Mode

Linda Olander