​Årets Dogtag 2015 görs av Gunn Lundemo och Kristin Amparo!

Årets Dogtag görs av Gunn Lundemo och Kristin Amparo!

Gunn och Kristin kommer ni att se mycket av framöver - en powerduo som reser världen och spelar ihop. De gör stora event som är inriktade på att få folk att dansa och samtidigt göra något gott.

- Det är en riktigt stor ära att få representera och designa något så stort, säger Gunn Lundemo, som tillsammans med Kristin Amparo är Årets designerduo att göra Dogtagen.

- Vi har samma mål i det vi gör och det är att ägna oss åt välgörande ändamål och att låta våra styrkor och kanaler vi har utnyttjas på bästa sätt för att hjälpa dem som inte haft samma möjligheter som vi. Det här smycket kommer att bidra stort i detta, säger Kristin Amparo och Gunn Lundemo.

Årets Dogtag blir ett halsband (unisex). Det blir en fräsch, lite rostigt antikt metallkedja med en mer blankpläterad ring som heter “aringtofreedom”. Dessutom kommer smycket i en vacker liten sammetspåse.

- Årets tema för Stockholm Pride är ju att “Göra slut”, så vi ville göra något relaterat till temat nämligen att göra slut med dålig energi och bara släppa sig fri. När ett förhållande/äktenskap tar slut tar ju många personer ofta av sig sin ring och hänger den runt halsen istället. Därför kallar vi ringen för “aringtofreedom” som även kommer att vara inristat på insidan av ringen, avslutar Gunn Lundemo.

Gunn arrangerar även PROUD PRIDE PARTY i år där hon och Kristin kommer att köra ett dansant SET ihop. En av akterna på festen är bland annat Kate Moenning från L Word och en uppdatering av internationella akter som alla känner igen. alla med Dogtag får 10 % i baren, så köp ditt Prideband nu för att säkra din Dogtag! Passa också på att lägga till Facebookeventet:

Gunn Lundemo, Professional DJ & event coordinator.

Gunn@gunnlundemo.com

Fakta: Årets Dogtagdesigners

• Kristin Amparo, sångerska, låtskrivare. Medverkade i Melodifestivalen 2015 med låten I See You.
  • Gunn Lundemo, DJ, festfixare, arrangör av Proud Pride Party 2015 1 augusti, Årets festfixare QX Gaygala 2012.
  • Under hösten kommer de designa flera smycken ihop med smyckesföretaget KLD, där syftet är att skänka pengar till olika världsförbättrande ändamål.

Fotograf: LINNEA FRANK

• åretsdogtag
  • dogtag
  • pride
  • gunnlundemo
  • kristinamparo
  • göraslut
  • pride2015
  • stockholmpride

Stockholm Pride är Nordens största Pridefestival och arbetar för att synliggöra hbtq-frågor och skapa en frizon för homosexuella, bisexuella, trans och queerpersoner och de könsuttryck som finns inom hbtq-rörelsen.

Stockholm Pride 2014 pågår mellan 28 juli och 2 augusti på KulturhusetStadsteatern, Pride House, samt Östermalms IP, Pride Park.

Följ oss på Instagram: instagram.com/stockholmpride