Efva Attling stödjer Stockholm Pride med nytt smycke

”Ni kan försöka att ta våra färger, men ni kan aldrig ta ifrån mig min stolthet.”
—Efva Attling

På damernas friidrotts-VM i Moskva förra året målade Emma Green Tregaro sina naglar i regnbågsflaggans färger, som en protest mot Rysslands antigaylagar. På finaldagen tvingade den svenska idrottsföreningen henne att ta bort nagellacket. Denna handling inspirerade mig att göra detta smycke. Du kan inte se färgerna, men du kan läsa dom. Deras namn är stämplade i metallen. Nu tar vi regnbågens färger tillbaka, och bär dem till stöd för alla HTB-människor i världen som fortfarande är tystade, fängslade eller dödade. Av varje sålt smycke går 100 kr till Stockholm Prides solidaritetsfond och arbetet att stödja Pridefestivaler utanför Sverige. Tillsammans är vi starkare. Ni kan försöka att ta våra färger, men ni kan aldrig ta ifrån oss vår stolthet.

Peter Rimsby, ordförande i Stockholm Pride:

"Som ordförande i Stockholm Pride är jag oerhört hedrad att Efva Attling väljer att stödja vår solidaritetsfond. Kampen för hbtq-personers rättigheter internationellt är idag kanske mer aktuell än någonsin och det gläder mig därför att Efva har valt att skänka en del av intäkterna från sitt smycke till vårt arbete för att stödja Pridefestivaler utanför Sverige."

SILVER

SEK

EUR

USD

NOK

Rainbow Freedom 11-100-00953/0000

1 500 kr

$ 235

1 500 kr

Rainbow Freedom är ett hänge i silver som är stansat med regnbågsflaggans färger.Halsbandet kommer på en oxiderad kedja i tre olika längder, 45, 50 eller 60 cm.

Med reservation för eventuella prisjusteringar.

Stockholm Pride är Nordens största Pridefestival och arbetar för att synliggöra hbtq-frågor och skapa en frizon för homosexuella, bisexuella, trans och queerpersoner och de könsuttryck som finns inom hbtq-rörelsen. .