Pressinfo: Stockholm Pride förlänger förköpspriset på veckobiljetter efter teknikstrul

Stockholm Pride förlänger förköpspriset på veckobiljetten från 1 maj till 7 maj, eftersom Ticnet just nu har ett allvarligt hårdvarufel som medför att ticnet.se för närvarande inte fungerar. Vi vill att så många som möjligt ska få möjlighet att utnyttja erbjudandet innan det går ut, därför kostar veckobiljetterna till Stockholm Pride 800 kronor fram till den 7 maj, då de höjs till ordinarie pris 1100 kronor.

Sensus är ny samarbetspartner till Stockholm Pride 2012

Studieförbundet Sensus är ny samarbetspartner till Stockholm Pride 2012.
 - Vi från Sensus både är glada och stolta över att ännu en gång vara samarbetspartner till Stockholm Pride, säger Christer Wik, Verksamhetsutvecklare på Sensus.

Sök pressackreditering till Stockholm Pride 2012

Nu är det dags att söka din pressackreditering till Stockholm Pride 2012. Sista ansökningsdagen är 15 juli 2012. Besked om ackreditering lämnas löpande, dock senast den 24 juli.

Här ansöker du om ackreditering: http://www.stockholmpride.org/Engagera/ackreditering/

Klara artister till Stockholm Pride 2012

Med lite mindre än 100 dagar kvar till festivalstart kan nu Stockholm Pride stolt presentera två av årets artister; Melodifestivalsfinalisten och svensktoppsettan Lisa Miskovsky och Sveriges just nu hetaste duo Norlie & KKV. Lisa Miskovsky slog igenom 2001 med ”Driving One of Your Cars” och har sedan dess sålt mer än 200 000 skivor.

- Jag ser fantastiskt mycket fram emot Pride. Stämningen, kärleken, publiken, säger Lisa Miskovsky som spelar på Stockholm Pride den 1 augusti 2012.

Norlie & KKV gjort en kometkarriär med sin smittsamma och pop-inspirerade hiphop. Singeln ”Tröjan du hatar” är en av de mest lyssnade låtarna på Spotify och har sålt dubbelplatina, precis som föregångaren ”När jag går ner”. Norlie & KKV är just nu aktuella med sin nya singel ”Där jag hänger min hatt”.

Sedan tidigare är det klart att Lena Philipsson uppträder på Paradgalan den 4 augusti med årets Pridelåt ”Du följer väl med?”.

Vill du ställa ut i Pride Park?

Nu är det hög tid att göra en intresseanmälan som utställare i Stockholm Pride 2012! Att vara utställare i Pride Park är ett utmärkt tillfälle att visa upp sig, sin organisation eller sitt företag. Anmäl dig innan den 30:e maj.

Vill du hålla ett seminarie eller debatt?

Är du intresserad av att hålla ett seminarie, en workshop eller en debatt under Stockholm Pride 2012? Då kan du anmäla ditt förslag och idé innan den 30:e maj på:

Vill du delta i Pride Parade 2012

Nu kan du anmäla dig till Skandinaviens största enskilda event; Pride Parade 2012. Tidigare år har omkring 500 000 personer kantat Stockholms gator för att njuta av 50 000 personers glädjeyra och stolthet. Pride Parade syftar även till att uppmärksamma att det inte överallt i världen är möjligt att genomföra en stolt och öppen prideparad. Pride Parade är en plats för alla.

Stockholm Pride äger rum tisdag 31 juli-lördag 4 augusti 2012. Du följer väl med?

För ytterligare information, vänligen kontakta:
Niklas Torsell, press- och kommunikationsansvarig, Stockholm Pride
E-post: press@stockholmpride.org
Mobil
: 076-033 75 56.

• pride park
  • tillsammans
  • biljett
  • 2012

Stockholm Pride är Nordens största Pridefestival och arbetar för att synliggöra hbtq-frågor och skapa en frizon för homosexuella, bisexuella, trans och queerpersoner och de könsuttryck som finns inom hbtq-rörelsen. 2012 års festival pågår 31 juli - 4 augusti.