Sandra Ehne vald till ny ordförande för Stockholm Pride

Idag valdes Sandra Ehne till ny ordförande för Stockholm Pride. Sandra har bred erfarenhet från styrelse- och föreningsarbete inom bland annat sexualpolitiska och feministiska frågor. Hon kommer att fokusera sitt arbete på att skapa en festival som känns välkomnande för alla hbtq-personer samt utmana normer, både i samhället och internt i organisationen.

- Jag är oerhört glad över förtroendet, och ödmjuk inför uppgiften att leda en så viktig organisation som Stockholm Pride. Särskilt i år när det är valår, vilket vi valt att belysa extra genom årets tema "Vardag", säger Sandra Ehne, ny ordförande för Stockholm Pride, och fortsätter:

- I år har vi valt att sänka biljettpriserna rejält, och för första gången har vi ungdomspriser för alla upp till 26 år, allt för att göra festivalen mer öppen och tillgänglig. Tillsammans skapar vi årets festvecka och visar att samhället är brett, färgsprakande och mångsidigt. Vi ses på festen!

Sandra Ehne, f 1985, har tidigare varit bland annat vice ordförande i RFSU Stockholm samt suttit i styrelsen för Utrikespolitiska förbundet Sverige. Sandra har studerat statsvetenskap och konstvetenskap, båda med sexualpolitisk inriktning.

Övriga medlemmar i styrelsen:

Christian Valtersson, ledamot – Nyvald
Grace Jobe, ledamot – Nyvald
Göran Christersson, ledamot – Nyvald
Henrik Franzén, kassör – Omvald
Lars Vaste Andersson, ledamot – Omvald
Nadja Karlsson, ledamot – Sedan tidigare vald
Niklas Borefors, ledamot – Sedan tidigare vald
Tove Alexandersson, ledamot – Nyvald

• pride
  • sandra ehne

Stockholm Pride är Nordens största Pridefestival och arbetar för att synliggöra hbtq-frågor och skapa en frizon för homosexuella, bisexuella, trans och queerpersoner och de könsuttryck som finns inom hbtq-rörelsen.