Stockholm Pride samarbetar med Berghs

Inför Stockholm Pride 2012 inleder föreningen Stockholm Pride ett samarbete Berghs School Of Communication. Tillsammans med Stockholm Pride kommer en projektgrupp bestående av studenter från Berghs samtliga diplomutbildningar ta fram en kampanj för Stockholm Pride 2012 med ett helt nytt kommunikationsgrepp. Det här blir den största kampanjsatsningen Stockholm Pride har gjort.

- Det känns verkligen intressant att samarbeta med studenter från Berghs, som är en av de bästa kommunikationsskolorna i världen. Studenterna har fått fria händer att skapa något nytänkande som skapar nyfikenhet för festivalen, säger Alf Kjeller, festivalchef för Stockholm Pride 2012.  Vår gemensamma målsättning är naturligtvis ett stort genomslag för festivalen.

Projektgruppen, som gör kampanjen som deras examensprojekt, består av Andreas Ekelund och Eva Wallmark (Art Directors), Sofia Hultman (Digital Director), Amanda Drotz (Projektledare), Jenny Karlsson och Rickard Beskow (Copywriters), Cornelia Röstlund och Björn Hermansson (Produktionsledare) och Emma Cornér (PR).

– Att Pride valt att låta Berghs studenter arbeta med deras kommunikativa utmaning som ett examensprojekt passar väl in i årets tema, ”collaboration”. Temat öppnar för kreativa lösningar där kommunikation integreras i olika kanaler i dialog med mottagarna. Att få se studenternas idéer realiseras är väldigt starkt, närmare verkligheten än så kan man inte komma, säger Camilla Wallander, VD på Berghs School of Communication.

Berghs School of Communication erbjuder strategisk och kreativ utbildning på olika nivåer inom marknadskommunikation. Berghs har diplomutbildningar och internationella bachelorutbildningar på heltid, över 80 kurser på deltid samt anpassade utbildningar för organisationer och företag. Varje år går cirka 3000 personer någon form av utbildning på Berghs, i Sverige eller utomlands.

Niklas Torsell. Press- och kommuniktionsansvarig Stockholm Pride 2012
niklas.torsell@stockholmpride.org

Camilla Wallander, VD Berghs School of Communication
camilla.wallander@berghs.se

Åsa Marklund, Marknadschef Berghs School of Communication
asa.marklund@berghs.se

• berghs
  • stockholm pride 2012
  • pär wiktorsson
  • kampanjer
  • berghs school of communication

Stockholm Pride är Nordens största Pridefestival och arbetar för att synliggöra hbtq-frågor och skapa en frizon för homosexuella, bisexuella, trans och queerpersoner och de könsuttryck som finns inom hbtq-rörelsen. 2012 års festival pågår 31 juli - 4 augusti.