Västerås Flygplats vintertrafikprogram

Nu är det nya trafikprogrammet klart för vintern. Den 15 september startar den nya linjen till Helsingfors med dagliga avgångar hela vintern. Via Helsingfors når du totalt 80 destinationer i Asien, USA, inrikesdestinationer i Finland samt ett flertal europeiska destinationer.

I tillägg blir det fyra avgångar per vecka non-stop till London/Stansted.

Du bokar flygbiljett genom din resebyrå, flygbolagens hemsidor eller genom de olika webbsidor som erbjuder flygbokningar.

De linjer som upphör efter sommaren är Reykjavik, Malaga och Alicante.

– Vi räknar med att Ryanair återkommer med Malaga och Alicante till nästa sommar. Vad gäller WOW air så har de beslutat att flytta sin linje till Arlanda från vintern med önskan att få fler anslutande linjer för feedertrafik i lågsäsong, vilket vi inte kan erbjuda. Vi beklagar detta och får från vintern hänvisa USA-trafik via Helsingfors om du vill resa från Västerås. Vad gäller Malaga och Alicante finns starka önskemål om året-runt-linjer. Detta är framfört till Ryanair och vi fortsätter den dialogen även om ingen expansion är planerad till kommande vinter, säger Eva Wetterstrand, marknadschef Västerås Flygplats.

– Som förberedelse för kommande dagliga flyg har vi lanserat en ny hemsida med ny adress vasterasairport.se och med ny förbättrad funktionalitet. Vi har också tagit fram en ny grafisk profil, som redan nu är synlig i vår nya logga. Slutligen har vi med vinterns trafikprogram öppnat möjligheten för turoperatörer att paketera resor då vår nya linje finns tillgänglig i alla globala bokningssystem.

För mer information, kontakta:
Eva Wetterstrand, marknadschef Västerås Flygplats, eva.wetterstrand@vasterasairport.se, 070-465 12 31

• resor
  • semester
  • stockholm västerås flygplats
  • västerås flygplats
  • västerås-helsingfors
  • eva wetterstrand
  • finnair
  • nextjet
  • ryanair
  • helsingfors