StockholmMediaAward 2007 - Sveriges Mediebyråer och Resumé går samman och genomför tävlingen Årets Mediebyrå

Tävlingen Årets Mediebyrå, en av kategorierna i StockholmMediaAward, genomförs i år av Sveriges Mediebyråer tillsammans med branschtidningen Resumé. Samarbetet syftar till att ge en utförlig och relevant bedömning av mediebyråbranschen. – Årets Mediebyrå är huvudsakligen en tävling över vilken byrå som har nöjdast kunder. Vi har haft kategorin sedan starten 2005 men nu vill vi tillsammans med Resumé göra detta till branschens viktigaste tävling för att gemensamt hylla landets bästa mediebyrå, säger Per Rosvall, vd, Sveriges Mediebyråer. Utnämningen Årets Mediebyrå sker i samband med StockholmMediaAward på StockholmMediaWeek den 10 maj 2007 på Hotel Rival i Stockholm. – Vi är mycket glada över samarbetet och detta innebär att vi nu kommer att lyfta ur kategorin mediebyrå ur vår tävling Sveriges Bästa Byrå och istället genomföra utnämningen tillsammans med Sveriges Mediebyråer, säger Johan Sandholm på Resumé. Till grund för utnämnandet ligger en kundundersökning samt ett antal bedömningsområden som utvecklats av Resumé i samråd med Sveriges Mediebyråer. Kundundersökningen bygger på intervjuer med marknadschefer och vd:ar som utifrån givna kriterier betygsätter sin mediebyrå. Undersökningen genomförs av undersökningsföretaget Easyresearch. StockholmMediaAward delas ut i fem kategorier: Årets Mediebyrå, Årets Kampanj, Årets Annonsör Årets Branschpersonlighet och Årets Säljorganisation För information om övriga kategorier och jurygrupper se www.stockholmmediaweek.com För mer information, vänligen kontakta: Per Rosvall, vd, Sveriges Mediebyråer, mobil: 070-266 15 23 Johan Sandholm, projektledare, Resumé, mobil: 0733-39 49 49 Läs gärna mer på: http://www.stockholmmediaweek.com StockholmMediaWeek är mediebranschens årliga evenemang och ägs av den ideella föreningen Sveriges Mediebyråer. Sveriges Mediebyråer har ca 600 personmedlemmar fördelade på 23 mediebyråer, som i dagsläget hanterar drygt 11 miljarder kronor i kommunikationsinvesteringar åt sina uppdragsgivare. Sveriges Mediebyråer Kommendörsgatan 16, 114 48 Stockholm Tel: +46 8 662 15 23 www.sverigesmediebyraer.se www.stockholmmediaweek.com

• PR, kommunikation