StockholmMediaAward 2008: Jurygrupper utsedda för Årets Branschpersonlighet och Årets Säljorganisation

Nu är StockholmMediaAwards jurygrupper för kategorierna Årets Branschpersonlighet och Årets Säljorganisation utsedda. StockholmMediaAward genomförs i år för fjärde året i rad och är en av Sveriges största medietävlingar, arrangerad av Sveriges Mediebyråer. I kategorin Årets Säljorganisation premieras säljorganisationer inom medieföretag som har skapat stor nytta för sina annonsörer och deras mediebyråer. För att nomineras i kategorin ska man som säljorganisation ha utfört sina uppdrag på ett effektivt och kundvänligt sätt. Förra årets vinnare blev Kanal 5:s säljorganisation. Personer som nomineras till Årets Branschpersonlighet ska ha varit tongivande på den svenska mediemarknaden, väckt känslor och engagemang, varit nytänkande och ha flyttat fram positionerna för den svenska mediemarknaden. Förra året utsågs Lars Adaktusson till Årets Branschpersonlighet. StockholmMediaAward delas ut i kategorierna; Årets Kampanj; Årets Annonsör; Årets Mediebyrå; Årets Säljorganisation och Årets Branschpersonlighet. Vinnarna presenteras under StockholmMediaWeek, mediebranschens årliga evenemang som äger rum den 7-8 maj på Hotel Rival i Stockholm. Jury för Årets Branschpersonlighet 2008 Cecilia Aronsson, Veckans Affärer Hanna Dunér, Svenska Dagbladet Näringsliv Claes de Faire, Resumé Ola Hellblom, Dagens Industri Fredrik Svedjetun, Dagens Media Jury för Årets Säljorganisation 2008 Peter Arnesson, Bizkit Louise Fallenius, Carat Ulrika Molin, Vizeum Jenni Norin, Scream Patrick Wallin, Mediacom För mer information, vänligen kontakta: Marina Karlsson, projektledare för StockholmMediaWeek: 070-365 81 89 Läs gärna mer på: www.stockholmmediaweek.com StockholmMediaWeek är mediebranschens årliga evenemang och ägs av den ideella föreningen Sveriges Mediebyråer. Sveriges Mediebyråer har ca 600 personmedlemmar fördelade på 23 mediebyråer, som i dagsläget hanterar cirka 12 miljarder kronor i kommunikationsinvesteringar åt sina uppdragsgivare. Sveriges Mediebyråer Kommendörsgatan 16 114 48 Stockholm Tel: +46 8 662 15 23 www.sverigesmediebyraer.se www.stockholmmediaweek.com