StockholmMediaAward 2008: Juryn för Årets Kampanj och Årets Annonsör utsedd

2008 års jury för StockholmMediaAward, kategorierna Årets Kampanj och Årets Annonsör, är utsedd. Ny juryordförande är Katarina Jerndahl, Nordisk Mediachef på Unilever. Prisutdelningen äger rum i samband med StockholmMediaWeek, på Hotel Rival i Stockholm den 8 maj. StockholmMediaAward är en av Sveriges största medietävlingar, där bland annat innovativa, nyskapande och effektiva medielösningar premieras. Vinnarna presenteras under StockholmMediaWeek, mediebranschens årliga evenemang som äger rum den 7-8 maj på Hotel Rival i Stockholm. StockholmMediaWeek och StockholmMediaAward genomförs i år för fjärde året i rad och arrangeras av Sveriges Mediebyråer. – Jag är mycket stolt över att få bli ny juryordförande för denna prestigefulla tävling och vi i juryn ser med spänning fram emot att se årets bidrag, säger juryordförande Katarina Jerndahl. 2008 års jury i kategorierna Årets Kampanj och Årets Annonsör är: Katarina Jerndahl, Nordisk Mediachef, Unilever – juryordförande Lars Axelsson, Vice VD, DDB Stockholm Håkan Gustafsson, Mediechef, Mediaedge:cia Ebba Horn, VD, PHD Malin Häger, Buying Director, Starcom Patrik Riese, Marknadsdirektör, GM Norden Fredrik Söderhielm, Generalsekreterare, A Non Smoking Generation Mats Wester, Marknadschef, GE Money Bank Stefan Ölander, VD och grundare, Rewir StockholmMediaAward delas ut i fem kategorier: Årets Kampanj, Årets Annonsör, Årets Mediebyrå, Årets Säljorganisation och Årets Branschpersonlighet. Jurygrupperna för övriga kategorier tillkännages inom kort. För mer information, vänligen kontakta: Marina Karlsson, projektledare för StockholmMediaWeek: 070-365 81 89. Katarina Jerndahl, Nordisk Mediachef på Unilever: 08- 619 96 21. Läs gärna mer på: www.stockholmmediaweek.com StockholmMediaWeek är mediebranschens årliga evenemang och ägs av den ideella föreningen Sveriges Mediebyråer. Sveriges Mediebyråer har ca 600 personmedlemmar fördelade på 23 mediebyråer, som i dagsläget hanterar cirka 12 miljarder kronor i kommunikationsinvesteringar åt sina uppdragsgivare. Sveriges Mediebyråer Kommendörsgatan 16 114 48 Stockholm Tel: +46 8 662 15 23 www.sverigesmediebyraer.se www.stockholmmediaweek.com