StockholmMediaAward 2011: Tre Kronor Media & Reklam korad till Årets Mediebyrå för andra året i rad

Nu är vinnaren i Sveriges Mediebyråers och branschtidningen Resumés gemensamma tävling som utser Sveriges bästa mediebyrå utsedd. StockholmMediaAward-kategorin Årets Mediebyrå är huvudsakligen en tävling där den mediebyrå som har nöjdast kunder premieras. Prisutdelning sker i samband med StockholmMediaWeek, som pågår just nu på Rival i Stockholm.

Tävlingskategorin Årets Mediebyrå inom StockholmMediaAward är ett samarbete mellan Sveriges Mediebyråer och Resumé sedan 2007, där den är en del av Resumés utnämningar av Kundens Bästa Byrå.
Tävlingen genomförs i samarbete med Novus Group, som står för undersökning, analys och rapportering, på uppdrag av Sveriges Mediebyråer och Resumé.

De fem högst rankade byråerna i undersökningen är:

1. Tre Kronor Media & Reklam

2. OMD

3. Scream Mediabyrå

4. Bright Media Agency

5. AdOn

Tävlingskategorin premierar främst den mediebyrå med nöjdast kunder, men även mediebyråns storlek (byråintäkt) och tillväxt vägs in i bedömningen. Dessa områden bedöms och viktas till ett slutligt resultat där den klart tyngst vägande variabeln är det betyg byråerna får av sina kunder. (Se www.stockholmmediaweek.com/AretsMediebyra.shtml.) Tre Kronor Media & Reklam stod som vinnare i kategorin även förra året.

StockholmMediaAward är en av Sveriges största medietävlingar, där bland annat innovativa, nyskapande och effektiva medielösningar premieras StockholmMediaAward delas ut i fem kategorier: Årets Mediebyrå, Årets Branschpersonlighet, Årets Säljorganisation, Årets Kampanj och Årets Annonsör.

Läs mer om StockholmMediaWeek och StockholmMediaAward på www.stockholmmediaweek.com.

Marina Ahlberg, projektledare för StockholmMediaWeek, Sveriges Mediebyråer
070-365 81 89, marina@sverigesmediebyraer.se.

Emmelie Eriksson, projektledare, Resumé
076-535 65 58, emmelie.eriksson@resume.se.

Gun Pettersson, Novus Group
08-535 25 834, gun.pettersson@novusgroup.se.

• stockholmmediaweek by night