StockholmMediaAward 2011: Vilken byrå blir Årets Mediebyrå?

Nu är de nominerade i Sveriges Mediebyråers och branschtidningen Resumés gemensamma tävling som utser Sveriges bästa mediebyrå klara. StockholmMediaAward-kategorin Årets Mediebyrå är huvudsakligen en tävling där den mediebyrå som har nöjdast kunder premieras – Kundens Bästa Byrå. Vinnaren koras under StockholmMediaWeek, mediebranschens årliga evenemang, den 11-12 maj på Rival i Stockholm.

Tävlingskategorin Årets Mediebyrå inom StockholmMediaAward är ett samarbete mellan Sveriges Mediebyråer och Resumé sedan 2007, där den är en del av Resumés utnämningar av Kundens Bästa Byrå. Tävlingen genomförs i samarbete med Novus Group, som står för undersökning, analys och rapportering, på uppdrag av Sveriges Mediebyråer och Resumé.

Nominerade till StockholmMediaAward 2011 i kategorin Årets Mediebyrå är:

AdOn

Bizkit Wisely

Bright Media Agency

IUM

Mindshare

OMD

PHD

Scream Mediabyrå

Starcom

Tre Kronor Media & Reklam

Tävlingskategorin premierar främst den mediebyrån med nöjdast kunder, men även mediebyråns storlek (byråintäkt) och tillväxt vägs in i bedömningen. Dessa områden bedöms och viktas till ett slutligt resultat där den klart tyngst vägande variabeln är det betyg byråerna får av sina kunder. (Se: www.stockholmmediaweek.com/AretsMediebyra.shtml.) Förra året vann Tre Kronor Media & Reklam.

StockholmMediaAward är en av Sveriges största medietävlingar, där bland annat innovativa, nyskapande och effektiva medielösningar premieras. StockholmMediaAward delas ut i fem kategorier: Årets Mediebyrå, Årets Branschpersonlighet, Årets Säljorganisation, Årets Kampanj och Årets Annonsör. Vinnarna presenteras i samband med StockholmMediaWeek, som arrangeras av Sveriges Mediebyråer.

Läs mer om StockholmMediaWeek och StockholmMediaAward på www.stockholmmediaweek.com.

För mer information, vänligen kontakta:

Marina Ahlberg, projektledare för StockholmMediaWeek, Sveriges Mediebyråer
070-365 81 89, marina@sverigesmediebyraer.se

Emmelie Eriksson, projektledare, Resumé
076-535 65 58, emmelie.eriksson@resume.se

• Samhälle

• sveriges mediebyråer
  • stockholmmediaaward
  • stockholmmediaweek by night
  • stockholmmediaweek

• Stockholm

StockholmMediaWeek är mediebranschens årliga evenemang. StockholmMediaWeek 2011 äger rum den 11-12 maj på Rival i Stockholm. StockholmMediaWeek ägs av branschorganisationen Sveriges Mediebyråer. Sveriges Mediebyråer har ca 650 personmedlemmar fördelade på 25 mediebyråer, som i dagsläget hanterar ca 12 miljarder kronor i kommunikationsinvesteringar åt sina uppdragsgivare.