Årets Barn- och ungdomsförening i Stockholmsdistriktet är ...

Hos Huddinge Brottarklubb finns många av Sveriges bästa brottare. Ändå är klubbens viktigaste funktion att vara en trygg mötesplats för barn och ungdomar i Flemingsberg. Nu tilldelas föreningen Stockholmsidrottens utmärkelse "Årets Barn- och Ungdomsförening 2019". – Det känns helt magiskt, det här betyder jättemycket för oss, säger Jenny Heed, ledamot i Huddinge Brottarklubbs styrelse.

Juryns motivering

Huddinge Brottarklubb tilldelas Stockholmsidrottens utmärkelse ”Årets barn- och ungdomsförening 2019” för sitt viktiga arbete med att ge barn och ungdomar möjligheten att ”bli sitt allra bästa jag” i stadsdelen Flemingsberg. Huddinge Brottarklubb är mycket mer än brottning och för många är klubben en trygg mötesplats och en oas i stadsdelen. Medlemmarna får stöd med allt från läxläsning till kostrådgivning samt värderingsfrågor. Föreningens ambitiösa och mångåriga arbete för barn och ungdomar i Flemingsberg förtjänar att belönas! Prissumman på 10 000 kronor går till barn- och ungdomsverksamheten.

För intervjuer, kontakta Jenny Heed på Huddinge Brottarklubb på tel: 073-755 40 12

Läs hela texten här

Stockholms Idrottsförbund och SISU Idrottsutbildarna Stockholm är två stödorganisationer under Riksidrottsförbundet och SISU Idrottsutbildarna. Vi företräder, utvecklar, utbildar och stödjer idrottsföreningarna i Stockholmsdistriktet.