Pressinbjudan: Bibliotek+medborgarkontor invigs i Hässelby villastad

Den 15 juni invigs Stockholms tredje gemensamma bibliotek och medborgarkontor, denna gång i Åkermyntan, Hässelby villastad. Kultur- och stadsbyggnadsborgarrådet Roger Mogert (S) och Hässelby-Vällingby stadsdelsnämnds ordförande, Kadir Kasirga (S), invigningstalar. Speedcoaching, tipspromenad, popcornmaskin och specialinformation om e-legitimation är några av de övriga inslagen.

-Stockholm har och ska ha starka och mångsidiga bibliotek. Att biblioteket och medborgarkontoret som här samlokaliseras och rustats upp gör verksamheten till en ännu starkare lokal knutpunkt, angelägen för fler, säger Roger Mogert (S), kultur- och stadsbyggnadsborgarråd.

- Vi är jätteglada att vi har hittat den här samarbetsformen där medborgarkontor och bibliotek delar lokal. Vi är övertygade om att det blir ett lika bra samarbete här som på Bibblerian i Hässelby gård, där vi kan se att det är en stor vinst för invånarna, säger Kadir Kasirga (S), ordförande i Hässelby-Vällingby stadsdelsnämnd.

Program

11.00: Öppningstal av Roger Mogert, kultur- och stadsbyggnadsborgarråd samt Kadir Kasirga, ordförande i Hässleby-Vällingby stadsdelsnämnd

11-13 Jobbtorget, speedcoachning

12.30-13.30 Bokstavslek för barn 4-6 år samt skaparverkstad

11-19 Tipspromenad i Åkermyntan centrum. Priser och arrangemang: Hässelby Hembygdsförening.

14-16 Systugan, gör vänskapsband

14-16 Medborgarkontoret hjälper dig att skaffa e-legitimation

Pysselbord hela dagen

Adress: Lövkojsgränd 12, Åkermyntan centrum