Stockholmshem köper bostadsprojekt av Maxera Bostad och bygger 84 hyresrätter i Bandhagen

Stockholmshem köper ett pågående bostadsprojekt av Maxera Bostad AB och bygger nu 84 nya hyreslägenheter i kvarteret Filmen 2 i Bandhagen.

- Stockholm behöver fler bostäder, många fler bostäder. Det här är en unik affär som gör att Stockholmshem som kommunägt bostadsbolag kan bidra till det, även när förutsättningarna på marknaden för bostadsbyggandet förändras, säger Stockholmshems ordförande Björn Ljung (L).

Fastigheten ligger vid Björksundsslingan i Bandhagen, mellan Bandhagen och Högdalens tunnelbanestation. Produktionen har startat och projektet omfattar totalt 84 lägenheter i tre hus som är mellan fyra och fem våningar höga plus bottenplan. Lägenhetsstorlekarna är ettor och tvåor. Det byggs även ett fåtal garageplatser och ett antal bilpoolsplatser. Inflyttningen är planerad till mitten av år 2020.

- Att vi går in och köper ett redan påbörjat projekt gör att vi snabbt får fram 84 nya hyreslägenheter. Det här är ett bra tillskott till vårt fastighetsbestånd, säger Anette Sand, vd på Stockholmshem.

För mer information, kontakta:

Björn Ljung (L), ordförande Stockholmshem, tel 073-615 01 03

Anette Sand, vd Stockholmshem, tel 08-508 39 112