Stockholmshem köper bostadsprojekt på Kungsholmen

Stockholmshem köper nu ytterligare ett bostadsprojekt, denna gång beläget på Lindhagensgatan på Västra Kungsholmen. Projektet omfattar ca 105 nya lägenheter som produceras som hyresrätter.

- Det senaste året har vi köpt bostadsprojekt i en omfattning som gör att vi ökar vårt byggande med bortemot 700 hyresrätter, säger Björn Ljung (FP) ordförande i Stockholmshem.

- Det här är affärer med många vinnare. Vi på Stockholmshem som har i uppdrag att bygga mer, säljarna som vill minska sin egen produktion, byggnadsarbetare som behåller sina jobb och sist men inte minst stockholmarna som får som erbjuds fler lägenheter snabbare.

Den aktuella fastigheten är Lustgården 17 som ligger vid Lindhagensgatan 108 på Västra Kungsholmen. Säljare är JM AB och affären uppgår till 225 miljoner kr.

Lägenheterna beräknas vara inflyttningsklara 2012 och kommer att förmedlas via Stockholm Stads Bostadsförmedling.

Björn Ljung, Ordförande, 070-789 40 34
Olle Torefeldt, Informationschef, 076-123 91 15

Hos AB Stockholmshem bor ca 55 000 hyresgäster. Sedan 1937 har vi skapat nya kvarter och hem till nya och gamla stockholmare. Stockholmshem är ett av landets största bostadsföretag och ingår i koncernen Stockholms Stadshus AB, som ägs av Stockholms stad. Fastighetsbeståndet omfattar drygt 27 000 bostäder och 3 000 lokaler.