77 procent bokat på Nordbygg 2018 – rekordstort intresse för nordisk byggmarknad

Intresset för att boka en plats på Nordbygg är större än någonsin. Hela 77 procent av Nordbyggs uthyrningsbara yta är uppbokad i februari 2017. Inwido, Bemsiq och Hultafors är tre rutinerade utställare som satsar på Nordbygg 2018.

– Vi har under flera mässor sett en ökning i det internationella engagemanget på Nordbygg. Allt fler utomnordiska utställare lockas av den heta marknaden. Och allt fler nordiska företag inser behovet av att på plats stärka och försvara sin position, säger Peter Söderberg, projektchef Nordbygg, Stockholmsmässan.

Sofistikerad marknad
Nordbygg erbjuder ett utmärkt tillfälle att visa upp nya produktlanseringar då mässans besökare ger en bra indikation på vad som fungerar och inte.

Bemsiq består av flera självständiga dotterbolag som på olika sätt fokuserar på energieffektivisering och fastighetsautomation. Företaget agerar internationellt men den nordiska hemmamarknaden är väldigt viktig.
– Vår nordiska marknad är sofistikerad och avancerad. Lyckas en lansering här ökar möjligheten att slå ute i Europa. Därför är Nordbygg en av våra viktigaste plattformar, säger Pär Arvidsson, vd på Bemsiq.

Välbesökta montrar
Hultafors Group har bokat en stor gemensam monter tillsammans med Tradeport på Nordbygg 2018. Företagen marknadsför ferla välkända varumärken inom kläder, verktyg och annan personlig utrustning för professionella användare.
– Nordbygg lockar alltid mycket människor. Det resulterar i välbesökta montrar och det är precis vad vi vill ha. Målet med Nordbygg är att mötas, och att visa upp våra varumärken och vårt sortiment för återförsäljare och slutkunder, säger Jessica.

– Även studerande hittar hit. Det är roligt och positivt. Det bidrar till att den yngre generationen tidigt blir introducerad till branschen, säger Jessica.

Effektiv mötesplats
Nordbyggs storlek och bredd i besökare och utställare är en viktig poäng även för Inwido, Europas största leverantör av fönster och dörrar.

– Nordbygg är Nordbygg, det är norra Europas största byggmässa, alla är här. Och Inwidos produktportfölj har något för alla. På Nordbygg vänder vi oss mot proffs, arkitekter, husfabriker, riksbyggare, byggfackhandel och beställare av BRF och flerbostadshus, berättar Michael Svensson.

Inwido var väldigt nöjda med utfallet av förra Nordbygg. Därför har företaget valt att boka lika stor monter och på samma plats till Nordbygg 2018.

– Inwido har kunder över hela Sverige. Dessutom finns våra anställda på flera olika platser. Då är Nordbygg en perfekt mötesplats. Under en komprimerad tid hinner vi träffa väldigt många, det är mycket effektivt, förklarar Bon-Hee Jones Svensson, Brand Manager Inwido Försäljning AB.

– Nordbygg är också ett väldigt bra tillfälle att kolla efterfrågan på. Vi kan testa prototyper och nya idéer i samtal och diskussioner med kunder och samarbetspartners, säger Bon-Hee.

För mer information besök www.nordbygg.se eller kontakta:
Peter Söderberg, projektchef, peter.soderberg@stockholmsmassan.se, 08-749 43 93
Helena Nilsson, kommunikationschef, helena.nilsson@stockholmsmassan.se, 08-749 44 19