Nordbygg skapar ett attraktivt kluster för köksleverantörerna

Nordbygg skapar ett attraktivt kluster för köksleverantörerna

På branschmässan Nordbygg 2014 samlas alla utställare inom kök på en sammanhållen yta. Marianne Färlin, marknadschef på Vedum, och Kristoffer Nordh, affärsområdeschef för projekt och hus på Ballingslöv, är överens om att detta är en mycket positiv nyhet för både utställare och besökare.

– Detta grepp uppskattas verkligen av branschen och de ledande leverantörerna av köksinredningar har redan bokat plats. Bland de medverkande finns Vedum, Ballingslöv och Marbodal, berättar Susanne Ripa, säljare på Nordbygg.

I detta kökskluster kommer även leverantörer av vitvaror att finnas, bland andra BSH Home Appliances (Bosch och Siemens).

– Genom att samla köksrelaterade produkter i ett kluster i C-hallen får besökare som till exempel arkitekter, konsulter och entreprenörer effektivt en samlad överblick av utvecklingen och nyheterna inom kök, säger Susanne Ripa.

Vedum ser fram emot nya klustret

Marianne Färlin, marknadschef på Vedum Kök & Bad ser fram emot att ställa ut i det nya köksklustret på Nordbygg 2014:

– Nordbygg är en bra mötesplats för oss. Med vår medverkan kan vi stärka relationen med beslutsfattare hos befintliga kunder, men även nå ut till potentiella kundföretag vilket vi har positiva erfarenheter av från tidigare mässor.

– Eftersom kök och badrum är bostadens viktigaste rum, är intresset för inredning och att ta hänsyn till helheten viktigt för att sammantaget få den bästa helhetslösningen. Därför ser vi fram emot mässans förändrade upplägg, som vi tror passar besökarna bättre än tidigare upplägg, säger Marianne Färlin.

Ballingslöv mycket positivt till nya avdelningen

– Detta är en mycket positiv förändring. Vi på Marbodal samarbetar mycket nära med vitvaruleverantörer som också kommer att delta med montrar i den nya köksavdelningen på mässan. Att vår delbransch samlas på detta vis kommer säkert att locka fler intressanta besökare ur våra kundkategorier, menar Kristoffer Nordh, affärsområdes chef för projekt och hus på Ballingslöv.

– Nordbygg är en mycket viktig mötesplats för hela samhällsbyggnadssektorn. Vi har varit med fler gånger och använder mässan både för att vårda befintliga kundkontakter och skapa nya affärer. Jag kan konstatera att nya kontakter som knutits på tidigare mässor har lett till konkreta affärer, säger Kristoffer Nordh.

För ytterligare information:

Peter Söderberg, projektchef, tel: 08-749 43 94, mobil: 070-789 43 94, e-post: peter.soderberg@stockholmsmassan.se

Mer information finns också på www.nordbygg.se

Stockholmsmässan är en av världens främsta och mest flexibla mötesarrangörer. Vi erbjuder den perfekta mötesplatsen för allt från internationella toppmöten till breda publikmässor. Tillsammans med utställare och arrangörer skapar vi välregisserade möten som ger besökaren inspiration, kunskap och affärsmöjligheter. Som Nordens ledande arrangör genomför vi varje år ett 60-tal branschledande mässor samt ett 100-tal nationella och internationella kongresser, konferenser och evenemang. Varje år välkomnar vi 10 000 utställare, 1,5 miljoner besökare och fler än 7 000 journalister från hela världen.