SKYDD befäster sin position som Nordens största säkerhetsmässa

SKYDD befäster sin position som Nordens största säkerhetsmässa

SKYDD 2016, som arrangerades 25-27 oktober på Stockholmsmässan, befäste ytterligare sin position som Nordens största och viktigaste mötesplats för säkerhetsbranschen. 235 utställare samlades under tre dagar för att visa upp nyheter, träffa nya och befintliga kunder och nätverka. Totalt besöktes mässan av 10 576 personer.

SKYDD erbjöd dessutom ett 70-tal seminarier av högsta klass från 5 olika öppna scener på mässgolvet. Totalt hade seminarierna drygt 4 200 åhörare, vilket gör SKYDD unik i världen. Ingen annan säkerhetsmässa erbjuder ett liknande program för kompetensutveckling, som dessutom är helt gratis för besökarna.
- Vi är väldigt stolta över seminarieprogrammet och över att så många åhörare tog del av innehållet. En stor del av detta ska förstås tillskrivas våra partners, SäkerhetsBranschen och BYA, SWESEC, Stöldskyddsföreningen, SKL och Brandskyddsföreningen, som har jobbat hårt för att fylla scenerna med aktuella ämnen och spännande talare, säger Magnus Eriksson, Stockholmsmässans projektchef för SKYDD.

Även ur ett internationellt perspektiv står sig SKYDD väl i konkurrensen, det anser Lennart Alexandrie, chefredaktör på tidningen Detektor Scandinavia.
- De flesta stora internationella säkerhetsmässors seminarieprogram är väldigt leverantörsstyrda, där innehållet ofta handlar om spännande tekniklösningar och dess möjligheter, samtidigt som de underprioriterar att belysa de hotbilder och de behov, som utgör själva grunden för de åtgärder som säkerhetsbeställaren ska fatta beslut om. Det är för mycket inifrån-och-ut istället för utifrån-och-in. Här har Skydd lyckats bättre än de flesta, säger Lennart.

Nästa SKYDD-mässa arrangeras 23-25 oktober 2018.

För mer information besök www.skydd.net kontakta:
Magnus Eriksson, projektchef Stockholmsmässan, 08-749 43 30 magnus.eriksson@stockholmsmassan.se
Catarina Oscarsson, pressansvarig, 08-749 43 66, catarina.oscarsson@stockholmsmassan.se