Sthlm Art Fair arrangeras på Stockholmsmässan

Sthlm Art Fair har hittills arrangerats en gång på Stockholmsmässan i Älvsjö, nämligen mellan den 13-15 februari i år. Sthlm Art Fair kommer även fortsättningsvis att anordnas av Stockholmsmässan. Nästa gång blir mellan den 7-10 april 2005 och, som förra gången, i Stockholmsmässans lokaler i Älvsjö. Stockholmsmässan arbetar tillsammans med Gallerikommittén för Sthlm Art Fair med att sätta upp ramar och program till mässan 2005. Gallerikommittén består av följande gallerier: - Galleri Stefan Andersson, Umeå - Andréhn-Schiptjenko, Stockholm - Galerie Anhava, Helsingfors - Galleri Göran Engström, Stockholm - Galleri Charlotte Lund, Stockholm - Galerie Nordenhake, Berlin, Stockholm Sthlm Art Fair arrangerades fram till 2003 av Sollentunamässan AB i Sollentunamässans lokaler. Under våren 2003 lades Sollentunamässan AB ner p g a lönsamhetsskäl, under ledning av dåvarande vd Leif Dahlén. I samband med detta förvärvades Sthlm Art Fair tillsammans med ett antal andra mässkoncept av Stockholmsmässan. Sedan dess arrangeras Sthlm Art Fair i Stockholmsmässans regi, i Stockholmsmässans lokaler i Älvsjö. Vid ytterligare frågor, kontakta Helena Linden, affärsområdeschef Stockholmsmässan, telefon 08-749 41 00.