Stockholmsmässan blir konferensarrangör och rekryterar Carola Skoog från MCI

Stockholmsmässan blir konferensarrangör och rekryterar Carola Skoog från MCI

Nordens största mässarrangör blir nu arrangör även av möten och konferenser. Med rekryteringen av Carola Skoog från MCI tar Stockholmsmässan ett stort steg, från att leverera mötesrum och kringtjänster till att även skapa konferensinnehåll.

Efter sex år på det internationella mötesföretaget MCI Nordics lämnar Carola Skoog tjänsten som ansvarig för försäljning och marknadsföring i Skandinavien, för att tillträda en ny tjänst som Konfex-ansvarig på Stockholmsmässan. Fokus för den nya enheten kommer att vara att arrangera konferenser och event – alltså en breddning för Stockholmsmässans del från den nuvarande inriktningen på att arrangera mässor.

– Att hyra ut lokaler till externa mötesarrangörer har vi gjort länge, men de senaste åren har vi även testat att köra en del konferenser där vi själva står för innehållet. Nu ser vi att det här bär och satsar därför på att inrätta en helt ny enhet. Det är en del i vårt affärsutvecklingsarbete som öppnar enormt spännande möjligheter för framtiden. Vi hälsar Carola varmt välkommen till Stockholmsmässan, säger affärsområdeschefen Kim Lindhe.

Carola Skoog kommer från MCI Nordics som är en av Nordens ledande mötesbyråer med verksamhet inom framför allt event, möteskommunikation och kongresser. Där har hon jobbat som projektledare, med PCO-försäljning och nu senast som ansvarig för försäljning och marknadsföring i Skandinavien. Carola har även mer än 15 års erfarenhet från hotellbranschen där hon haft olika ledarroller, fokuserat på affärsutveckling och ständiga förbättringar i processer.

– Mötesbranschen kräver mer och mer nytänkande och affärer skapas av innovation, mod och affärssinne. Ett företagsklimat där förändring, försäljning och förbättring finns som ledord är rätt ställe för mig. Stockholmsmässan visar tydligt att detta är viktigt och jag ser mycket fram emot att få driva och utveckla affärer som ansvarig för Konfex-enheten, säger Carola Skoog.

Carola Skoog kommer att rapportera till affärsområdeschefen Kim Lindhe och hon tillträder 1 mars.

För mer information kontakta:
Kim Lindhe, affärsområdeschef, 070–789 43 96, kim.lindhe@stockholmsmassan.se
Carola Skoog, ny enhetschef för Konfex på Stockholmsmässan, 070-728 05 67