Patric Sjöberg, vd Stockholmsmässan tillsammans med Johan Spångberg, kundansvarig Proffice.

Stockholmsmässan väljer Proffice som bemanningspartner

Efter årsskiftet kommer Stockholmsmässan, Nordens största mäss- och kongressanläggning, inte längre att ha någon direktanställd timavlönad personal. Istället kommer alla tillfälliga medarbetare i servicefunktionerna att hyras in via Proffice, ett av Sveriges största bemanningsföretag och numera en del av den världsomspännande Randstad-koncernen.

– Det var flera faktorer som gjorde att valet föll på Proffice. Centralt för oss är att de delar vår personalsyn och är en omtänksam och seriös arbetsgivare. De har också genomarbetade processer och bra systemstöd, både för rekrytering av nya medarbetare och för våra beställningar som kund. Det sistnämnda är viktigt eftersom det handlar om stora mängder personal, varierande behov vid olika typer av event, och många olika event under ett år, säger Stockholmsmässans vd Patric Sjöberg.

– Vi är glada och stolta över förtroende som vi fått och ser fram emot ett spännande samarbete där vi ska visa att Stockholmsmässan valt en lösningsorienterad bemanningspartner, säger Johan Spångberg på Proffice som är kundansvarig i det nya samarbetet.

Proffice kommer att erbjuda anställning till alla dem som i dag arbetar som timavlönade på Stockholmsmässan.

– Jag hoppas att så många som möjligt ska vilja fortsätta att arbeta hos oss även om det blir i en annan form efter årsskiftet. De tillfälliga medarbetarna är ofta de som möter våra besökare först, till exempel på parkeringen eller i garderoben, och de är extremt viktiga för gästens upplevelse av Stockholmsmässan, säger Patric Sjöberg.

För mer information kontakta:
Helena Nilsson, kommunikationschef Stockholmsmässan
helena.nilsson@stockholmsmassan.se, 070 – 789 44 19