Svenska glassmästerskapen avgörs på Nordiska Trädgårdar

Svenska glassmästerskapen avgörs på Nordiska Trädgårdar

I fjol var det premiär för Svenska glassmästerskapen och Stockholmsbaserade SNÖ utsågs till Sveriges första officiella glassmästare. I år avgörs tävlingen under Nordiska Trädgårdars öppningsdag den 6 april på Stockholmsmässan.

Svenska glassmästerskapen arrangeras av Stockholmsmässan tillsammans med föreningen Årets Konditor. Det är flera kategorier man tävlar i och den som är bäst totalt kan titulera sig svensk mästare i glass. 2016 var det Kenneth Erlandsson och SNÖ som fick den bästa sammanlagda poängen. I år tävlar man med smakerna: vaniljglass, chokladglass, hallonsorbet och Glassmästarens favorit, som den tävlande själv väljer.

Tävlingsledare är konditor Tony Olsson från Kåkå och även lagledare för konditorlandslaget. Konditor Magnus Johansson, känd inom Nobelsammanhang och från programmet Dessertmästarna, är juryns ordförande.

Dessa tävlar om titeln 2017:
AB Finnmans Kalasglass (Skogås)
Congelato AB (Nässjö)
31:ans Glass och kök (Ödeshög)
Nonna’s Gelato (Saltsjö-Boo)
Café Björngårdsvillan (Göteborg)
Glassbaren i Bräcke (Bräcke)
Grädda (Åre)
EJ Farm (Ulricehamn)
Gelato factory i Gränna (Gränna)
SNÖ (Stockholm)
Sänkdalens Glass (Vikbolandet)
Ett Bageri (Stockholm)
Galato Scarfó (Bromma)

För mer information, kontakta:
Åsa Bard Talborn, operativ projektledare
asa.bard-tallborn@stockholmsmassan.se, 08-749 43 49

Felix Andersson, kommunikatör
felix.andersson@stockholmsmassan.se, 08-749 41 92

Nordiska Trädgårdar är den ledande trädgårdsmässan i Norden. Med 55.000 - 60.000 besökare, 350-400 utställare och 600 representanter för media kan vi också med fog påstå att vi är den största årliga trädgårdsmässan.