Ta del av Sveriges nyaste uppfinningar på Stockholmsmässan

Ta del av Sveriges nyaste uppfinningar på Stockholmsmässan

I samband med Eget företag-mässan 10 november kommer vinnarna av SKAPA-priset 2016 utses. Stiftelsen SKAPA, som Stockholmsmässan och svenska uppfinnarföreningen har instiftat, vill uppmuntra idérika människor genom att dela ut Sveriges största innovationspris – SKAPA-priset. På Eget Företag får samtliga länsvinnare presentera sina idéer, prisutdelningen sker sedan i Victoriahallen på Stockholmsmässan.

10 november är det SKAPA-dagen. Här kommer besökarna kunna ta del av samtliga länsvinnares presentationer av deras spännande idéer med fem minuters mellanrum. Landets 38 just nu färskaste uppfinningar presenteras i tajta tvåminuters presentationer. Exoskelett, smarta nya appar, tidsinställda fröer, klurig växellåda och glass för kroppsbyggare. Allt på samma scen mellan 13.30 -16.30. Konferencier är Andreas Uhmeier från Almi. Presentationerna bedöms sedan direkt av en panel som kommer med feedback.

Prisutdelning i Victoriahallen med fina prispengar
SKAPA-dagen avslutas med en galamiddag där vinnarna i de olika kategorierna presenteras. De stora priserna är Utvecklingspriset där högst tre pristagare får dela på 550 000 kronor och Framtidens innovatör där det är 150 000 kronor i potten. Länsvinnare födda mellan 1986 och 1997 tävlar om 75 000, 50 000 respektive 25 000 kronor i Framtidens innovatör. Prisutdelare är den världsberömda uppfinnaren Håkan Lantz.

För mer information besök www.stiftelsenskapa.se eller kontakta:
Bo Hallgren, projektledare SKAPA, bo.hallgren@telia.se, 070-665 04 83.
Catarina Oscarsson, pressansvarig Stockholmsmässan, catarina.oscarsson@stockholmsmassan.se, 08-749 43 66